Vozači često preferiraju sive automobile i nisu zainteresovani za svetle boje, pokazalo je istraživanje

Slide Background
Build & Design
Build & Design
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

Vozači imaju različite preferencije kad je u pitanju boja njihovih automobila, koje često utiču na njihov lični ukus i kulturne faktore. Kompanija za automobilske podatke carVertical sprovela je istraživanje u više evropskih zemalja, otkrivajući da vozači preferiraju monohromatske boje i nisu previše zainteresovani za svetle vozila.

Većina kupaca automobila bira praktične boje

32,9% svih automobila proverenih na carVertical-u bili su sive boje, 14,6% beli, a 29,7% crni. Ova tendencija može se primetiti širom Evrope, gde su monohromatske boje vozila najpopularnije. Sive, crne i bele boje su praktičnije, lakše se održavaju i ne zahtevaju previše pažnje, što je važno svakom vlaskinu automobila.

Godine 2000, udeo sivih automobila bio je 33,4%, što ukazuje da je ova boja tokom više od dve decenije osigurala stabilnu bazu obožavalaca. Popularnost bele boje povećala se sa 3,1% 2000. godine na 13,2% 2010. godine, i na 18,7% 2020. godine. Crna boja takođe je doživela porast popularnosti: sa 20,1% 2000. godine na 31,7% 2010. godine. Međutim, udeo crnih vozila smanjio se na 26,9% 2020. godine.

Mnogi vozači izbegavaju svetle boje, jer se tokom godina mogu izbledeti, što dovodi do gubitka vrednosti automobila. Zato je važno držati svoje vozilo u hladu kako biste sprečili bleđenje boje.

“Monohromatske boje su tu na dug period. Bela, srebrna, siva i crna su popularne širom sveta. Plava vozila su popularan izbor u 2023. godini, dok su ostale boje preplavljene konzervativnim alternativama”, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i direktor komunikacija u carVertical.

Proizvođači sada nude manje boja kupcima automobila

Tamnije boje često se koriste u premijum vozilima. Međutim, samo neki vozači ih preferiraju, jer privlače toplotu, prašinu i prljavštinu. Iako ovo možda nije veliki problem za kupce u Centralnoj ili Zapadnoj Evropi, one nisu toliko popularne na južnim tržištima.

Svetle boje ne zauzimaju značajan udeo na evropskom tržištu polovnih automobila: žuta – 0,9% svih vozila proverenih na carVertical-u, crvena – 5%, i plava – 10,6%. Žuta nikada nije bila popularan izbor: samo 2,4% automobila 2000. godine bio je žute boje, 1,2% 2010. godine i 0,7% 2020. godine. Crvena je bila nešto popularnija nego danas, sa udelom od 6,5% 2000. godine, 5,5% 2010. godine i 5,2% 2020. godine. Udeo plavih vozila varirao je tokom godina: 21,3% 2000. godine, 10% 2010. godine i 11,5% 2020. godine.

“Proizvođači sada nude manje opcija kupcima automobila što se tiče boja. Pre nekoliko decenija videli smo mnogo šarenih vozila, ali sada su se palete boja promenile mnogo, jer većina ne želi da se ističe iz mase i bira konzervativna vozila. Neki vozači čak smatraju da će prodaja automobila koji je, na primer, crven ili žut, trajati mnogo duže nego prodaja istog vozila obojenog u crno ili sivo”, objašnjava Buzelis.

Prilikom traženja polovnog automobila, važno je staviti prioritet na njegovo stanje, a ne na boju. Budući da loše oštećeni i popravljeni automobili mogu imati različite slojeve boje, Buzelis savetuje da sa sobom donesete poseban alat za merenje debljine boje prilikom probne vožnje

Check Also

Obeležena 105. godišnjica osnovne škole Slavko Zlatanović

Osnovna škola Slavko Zlatanović u Miroševcu danas je svečano obeležila svoj 105. rođendan uz priredbu, …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *