Leskovac: Ostvarivanje uspešnih rezultata kroz projekat “Razigraonica”

Slide Background
Slide Background
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

Uz pomoć sredstava iz grant programa Predškolska ustanova „Vukica Mitrović“ zajedno sa svojim partnerima Gradom Leskovcem, Centrom za socijalni rad Leskovac i Uduženjem roditelja „Ringeraja“ u prethodnom periodu razvila je veliki broj aktivnosti čija je realizacija donela i značajne rezultate.

Na prvom mestu, povećan je obuhvat dece predškolskim vaspitanjem i obrazovanjem u seoskim sredinama. U selu Brestovcu formirane su dve nove grupe u koje je upisano po dvadesetoro dece. U Turekovcu je formirana jedna grupa u koju je upisano osamnaestoro dece, a plan je da se grupa u narednom periodu proširi.

Sa ciljem usavršavanje vaspitno – obrazovnog rada sa decom koji prati dečja interesovanja i potrebe porodice, Leskovac jača kapacitete ustanova i organizacija za pružanje usluga deci iz osetljivih društvenih grupa. U tom kontekstu adaptiran je i opremljen prostor za boravak u selu Brestovcu ( dve grupe) i opremljen je prostor u selu Turekovcu ( jedna grupa). Obezbeđena je potrebna oprema kao i didaktička sredstva za boravak dece. Svakog dana se realizuje besplatan četvoročasovni boravak za decu. Takođe, realizuju se partnerske aktivnosti u cilju poboljšanja saradnje sa roditeljima.

Predškolska ustanova u saradnji sa partnerima unapređuje mogućnosti za razvoj i učenje dece iz ruralnih sredina i dece romske nacionalnosti putem:

– informisanja i edukacije roditelja o ostvarivanju prava na besplatne usluge PVO

– praćenja potreba roditelja i dece i mogućnosti upotrebe romskog jezika u okviru programa

U skladu sa vanrednim okolnostima unapređena je saradnja sa porodicom putem onlajn komunikacije i Vajber grupa. Na taj način radi se na približavanju roditeljima najboljih vaspitnih pristupa.

Stvaraju se uslovi za boravak dece koji će im omogućiti da prošire svoja iskustva kroz proces istraživanja i izgrađivanja, a ne isključivo putem linearnog usvajanja znanja .Vaspitači organizuju prostor koji odiše i odslikava atmosferu sa mogućnošću izbora igre u raznovrsnim prostornim celinama. Deca uče putem intrakcije sa socijalnom i fizičkom sredinom tako što neprestano menjaju i prilagođavaju svoja prethodna iskustva i saznanja. Ovaj pristup zasniva se na projektnom učenju u kojem učestvuju deca, vaspitači, porodica i drugi. Takva organizacija omogućava da deca budu sigurna i da se osećaju dobrodošlim i prihvaćenim.

Veliki doprinos realizaciji projektnih aktivnosti i održivosti programa daju svi navedeni akteri.

Check Also

Kamerni orkestar “Amoroso” otvorio 23. koncertnu sezonu svečanim koncertom u Bijeljini

Kamerni orkestar “Amoroso” započeo je svoju 23. koncertnu sezonu svečanim koncertom u koncertnoj sali Sokolskog …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *