Početna / DRUŠTVO / Srdan Golubović: Festival LIFFE je značajno mesto za reditelje na koje volim da dođem

Srdan Golubović: Festival LIFFE je značajno mesto za reditelje na koje volim da dođem

Srđan Golubović, Film Otac

Drugog dana 13. Leskovačkog internacionalnog festivala filmske režije LIFFE, u subotu, 26. septembra, u Takmičarskom programu prikazani su filmovi „Otac” Srdana Golubovića, „Grudi” u režiji Marije Perović i „Koja je ovo država” Vinka Brešana. U selekciji Pobednici na repertoaru su bili naslovi „Godina majmuna” Vladimira Blaževskog i „Tilva Roš” Nikole Ležaića, dok je u okviru programa Nezavisni film prikazano slovenačko ostvarenje „Oroslan” Matjaža Ivanišina. U programu Studentski film održane su projekcije studentskih filmova iz BiH i Crne Gore, a gošća pratećeg tribinskog programa „U krupnom planu” bila je glumica Milena Pavlović.

Gost festivala, reditelj Srdan Golubović na današnjoj konferenciji za medije istakao je da voli da dođe na festival LIFFE jer je to jedno od najznačajnijih okupljanja filmskih stvaralaca:

„Jedan od razloga zbog kojih volim da dođem na ovaj festival jeste što se ovde skupljaju reditelji. Zbog toga moram da odam priznanje Darku Bajiću jer je u Leskovcu napravio strašno mesto za nas koji se bavimo režijom i prostor na kojem se iz godine u godinu okupljaju reditelji iz celog regiona i pričaju o filmskoj režiji i filmovima”, rekao je Golubović i dodao: „Mislim da su ovakva mesta za filmska okupljanja jako bitna i zbog toga je važno da ih čuvamo, da se održava tradicija razmišljanja i razgovora o filmu i glorifikacije rediteljskog posla. Hvala Darku što je prepoznao važnost svega toga i što je festival za 13 godina uspeo da postane veoma važan u regionu.”

Marija Perović, rediteljka filma „Grudi” istakla je da je inspiracija za film potekla iz njenog života:

Marija Perović, Film "Grudi"

„Ideja za film je stara nekih 7 godina i nastala je na proslavi 20 godina mature, kad se vratite u mesto u kom ste odrasli. Tako i film u tom kontekstu ima jedan nostalgičan prizvuk. Sva ta okupljanja su na neki način setna, tužna i poetična. Za to postoji i konkretan razlog jer su te godine, početak četrdesetih kada se i naša generacija susreće sa jednom vrstom bolesti. Tako je nastala ideja za film.” Perović je istakla da je scenaristkinja Vladislava Vojnović dala čvrstu strukturu priči i zamajac koji pliva između duhovitosti i potresnih momenata. „Tako je sama priča tužna, ali je film optimističan i veseo na neki način.”

Reditelj Marko Đorđević čiji će debitantski film „Moj jutarnji smeh” biti prikazan večeras u okviru Takmičarskog programa, govorio je o svom rediteljskom poslu i iskustvu pisanja scenarija za ulogu Nebojše Glogovca u filmu, što je za njega kao debitanta bilo jako značajno:

Reditelj Marko Đorđević, Fim "Moj jutarnji smeh"

„Snimanje sa Nebojšom Glogovcem je bilo super i njemu se svidela scena koju sam napisao. Meni je najteži zadatak bio da napišem nešto što bi njega privuklo ka ovako malom filmu i meni koji sam debitant, jer jedno je kad te podržavaju drugari i roditelji, a drugo je kad neko poveruje da to što radiš ima smisla. Dijalog koji je bio za njega bio je napisan tako da je sve to bilo lako na snimanju, kada ga je on čitao.”

Direktor Filmskog centra Srbije Gordan Matić govorio je o kapitalnom izdanju “Piščevo putovanje – Mitska struktura za pisce” Kristofera Voglera koje će večeras biti predstavljeno u Bioskopu LKC. Tim povodom on je istakao:

Gordan Matić, direktor Filmskog centra Srbije

„Naša izdavačka delatnost je meni jedna od bitnijih delatnosti kojima se bavimo. Sam ovaj naslov je kultna knjiga nastala na osnovu manifesta osamdesetih godina koji su napravili scenaristi iz Los Anđelesa, a koja je verovatno kasnije ključno uticala na sam razvoj priče u Holivudu. Vogler je bio jedan od tih ljudi koji je u ovoj knjizi sažeo objašnjenja zašto kada gledamo fimove osećamo to što osećamo, zašto se na određenim momentima strukturno nalaze zapleti, raspleti i slično. To je knjiga koju pominju Kristofer Nolan, Sem Mendez i Stiven Spilberg da im se uvek nalazi uvek pri ruci. Ono što je veoma značajno kod ovog dela je to da je ovo štivo koje se lako čita i koje mogu razumeti i čitaoci koji ne poseduju prethodna stručna znanja o filmu.”

Tokom četvrtog festivalskog dana, u ponedeljak 28. septembra, u Tamičarskom programu biće prikazan dokumentarac „Sumrak u bečkom haustoru” Mladena Đorđevića u Narodnom pozorištu Leskovac u 19.00, „Koncentriši se, baba” Pjera Žalice (onlajn platforma, 21.00) i srpska premijera filma „Igor i Rosa” slovenačke rediteljke Katje Colje (Bioskop LKC, 21.00). Projekcije filmova „Pijavice” Dragana Marinkovića (17.00) i „Krugovi” Srdana Golubovića (19.00) održaće se onlajn u okviru selekcije Pobednici, dok će na programu Nezavisnog filma biti filmsko ostvarenje slovenačke rediteljke Eme Kugler „Čovek i senka” (23.00). U programu Studentski film, u Bioskopu LKC od 19 sati biće prikazani filmovi iz Severne Makedonije i Srbije. Na istom mestu od 17 sati, u okviru pratećeg programa, biće održana promocija monografije „Jugoslovenska kinoteka – 70 godina” autorke Maje Medić. 

Pogledaj takodje

Šta niste znali o digitalnom nasilju – Pitanja i odgovori

10 najčešćih pitanja o digitalnom nasilju 1. Da li sam žrtva nasilja na internetu? Kako …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *