
Učenici Gimnazije “Stevan Jakovljević” sa svojom profesorkom Biljanom Pipović od 2012. godine preko portala eTvining sarađuju sa svojim vršnjacima širom Evrope.
Glavni nosilac projekata je Biljana Pipović, profesorka engleskog jezika i izbornog predmeta jezik, mediji i kultura. Oni su ove godine dobili četiri Nacionalne oznake kvaliteta od strane Fondacija Tempus i Nacionalnog tima za podršku. Nove Oznake kvaliteta dodeljene su 20 .avgusta, među kojima je i za za projekat Cultural and Historal Hertiga.
Ovaj projekat podstiče kreativnost, zajednički rad, kreiranje proizvoda koji su rezultat saradnje. Iz samog pristupa, kao i sprovedenih aktivnosti, vidljivo je da su i nastavnik i učenici učestvovali u projektu sa velikim entuzijazmom i interesovanjem za svoju zemlju, kao i za jezik i kulturu zemlje partnera. Obrazovni portal eTvning je pokrenula Evropska komisija za obrazovanje sa ciljem ohrabrivanja saradnje između škola u Evropi i pravo je mesto za razvijanje životnih veština i kompemtencija neophodnih za život u savremenom društvu. Saradnja obuhvata 35 evropskih država i oko 210.000 škola čime se ruše barijere, proširuju vidici, razvija tolerancija, prihvataju različitosti i uči se kroz praktičan rad. Sve to je važno za učenika spremnog za život u 21. veku.
Oznaka kvaliteta za projekat Language, Media and Cultura je važna jer je u ovom projektu primenjen inovativni pristup po pitanju integracije u nastavni plan i program. Čitav izborni predmet, koji je nov, baziran je na projektu jer su ciljevi projekta usklađeni sa istoimenim predmetom.
„Ja sam zaljubljenik u projektnu nastavu, pa sam samim tim u potpunosti posvećena radu na eTvining platformi, za koju sam saznala 2011. godine. Tada sam bila samo gost na projektu, a sada sam jedna od 824 hiljade prosvetnih radnika koji rade u skoro 210.000 škola iz 35 zemalja širom Evrope. Za ovih deset godina pokrenula sam desetine autorskih projekata i na isto toliko sam partner u projektima“, ističe profesorka Biljana Pipović.
Po njenim rečima, eTvining predstavlja povezivanje i komunikaciju. To je sredstvo za razmenu dobre prakse. Za nastavnike je dobar jer pruža mogućnost profesionalnog usavršavanja, dok učenicima pomaže da uče engleski jezik i razvijaju medijsku pismenost upotrebom savremene tehnologije. Na taj način se direktno podstiče motivacija jer učenici žele da podele svoje ideje i produkte svog rada sa vršnjacima iz drugih zemalja. Iz prve ruke se upoznaju sa životom i kulturom drugih ljudi, razvijaju timski rad, kao i sposobnost da samostalno uče. Njihova veština komunikacije se poboljšava, baš kao i digitalne kompentencije.
„eTvining se savršeno uklapa u moju profesionalnu filozofiju i ideju koju promovišem kao nastavnik u učionici i van nje. Nastavnik u savremenoj školi ima učenika koga je teško, ali ne i nemoguće motivisati. Savremeni učenik je tehnofil koji želi da vidi upotrebnu vrednost onoga što uči. eTvining mu to omogućava, a ja želim da što više nastavnika sazna da postoji mesto gde će se njihovi učenici osećati kao kod kuće, kao digitalni urođenici,što i jesu“, dodaje profesorka Biljana Pipović, koja kroz svaki projekat pomera granice u nastavi.
Izvor: informativnibiltenvlasina