Na kraju osmog razreda osnovne škole u školskoj 2020/2021. godini odličan uspeh ostvarilo je 43,2 odsto učenika, dok je dovoljan uspeh imalo svega 1,2 odsto učenika – saopštilo je danas Ministarstvo prosvete.
U izveštaju Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja navodi se da je na kraju osmog razreda 34,1 odsto učenika bilo vrlodobro, a 21,5 odsto njih ostvarilo je dobar uspeh.
Prema podacima iz izveštaja o rezultatima završnog ispita na kraju osnovnog obrazovanja i vaspitanja u školskoj 2020/2021. godini, koji je obuhvatio 64.043 učenika koji su u junu polagali završni ispit, prosečan opšti uspeh u osmom razredu iznosio je 4,12.
Osmi razred je sa prosečnom ocenom 5,00 završilo 12.256 učenika, odnosno, 19,1 odsto.
Podaci pokazuju i da je osnovnu školu u školskoj 2020/2021. godini sa Vukovom diplomom završilo 8.886, odnosno 13,9 odsto učenika u Srbiji, što je približno na istom nivou kao i prethodne školske godine, kada je taj procenat iznosio 13,8 odsto.
Kada je reč o završnom ispitu koji su učenici polagali 23, 24. i 25. juna, više od polovine zadataka iz matematike rešilo je 68,4 odsto učenika. Na testu iz maternjeg jezika više od polovine zadataka rešilo je 76,5 odsto, a na kombinovanom testu 86,7 odsto učenika.
Analiza postignuća na završnom ispitu ukazuje na to da učenici koji imaju bolji opšti uspeh ostvaruju i bolje rezultate na sva tri testa, dok bolje rezultate od proseka ostvaruju učenici nosici Vukove diplome.
Analiza je pokazala da su na završnom ispitu na kraju školske 2020/2021. godine, u poređenju sa prethodnom školskom godinom, ostvareni prosečno bolji rezultati.
Prosečno postignuće učenika na testu iz matematike, izraženo u bodovima iznosilo je 12,50 što je za 10,6 odsto više u odnosu na prosek od 11,18 bodova na testu u okviru završnog ispita 2019/2020. godine.
Kada je reč o testu iz maternjeg, odnosno srpskog jezika prosečno postignuće iznosilo je 13,37 bodova, što je u odnosu na 11.02 boda koliko su učenici u proseku imali na ovom testu na kraju školske 2019/2020. godine poboljšanje od 17,6 odsto.
Prosečan broj bodova na kombinovanom testu iznosio je 14,82 u odnosu na prosečnih 14,17 bodova na kraju školske 2019/2020. godine, što je više za 4,4 odsto.
Završnim ispitom proverava se stepen ostvarenosti standarda postignuća i zbog toga stručni timovi koji pripremaju zadatke koji reprezentuju izabrane standarde postignuća pri sastavljanju testova vode računa o odnosu broja zadataka sa osnovnog, srednjeg i naprednog nivoa.
U izveštaju se, takođe, navodi da se školska 2020/2021. godina odvijala u posebnim uslovima zbog pandemije COVID-19, koji su diktirali promenu organizacije nastave i učenja.