Home / DRUŠTVO / Doručak kao osnova zdravog života
hotel bell

Doručak kao osnova zdravog života

Znate kako kažu: Doručkuj kao kralj, ručaj kao princ, a večeraj kao prosjak. Svi smo mnogo puta čuli ovu izreku ali se verovatno i dalje pitamo: Da li je ovo zaista istina?

Da li je doručak zaista najvažniji obrok u toku dana? Možda smo kao mali mislili da nam naši roditelji ovo govore samo da bi nas ubedili da doručkujemo. Međutim, zaista jeste tako. Doručak jeste najvažniji obrok u toku dana. A zašto je to tako, saznajte u nastavku teksta.

Socijalni aspekat doručka

Šta mislite, zašto na svakoj reklami uvek vidimo neku srećnu porodicu? Zato što, iako možda ne razmišljamo o tome, to je ono što nam je svima najdraže. Zajedničko vreme sa najbližima i uživanje u zajedničkim aktivnostima je ono što nas najviše usrećuje. 

Pa tako, svaka porodica ima svoj omiljeni porodični brend oko kojeg se okupi tokom jutarnjih časova. Bilo da je to omiljena marka mleka ili jogurta, omiljeni hleb – i to svež, pravo iz pekare, ili omiljeni namaz koji najviše vole i mali i veliki. Jer, sa obzirom na brz tempo modernog života, mnoge porodice nažalost ne stignu da se okupe za vreme ručka. Pa zašto to onda ne biste uradili za vreme doručka?

Zašto je važno doručkovati?

Doručak je vrlo važan ne samo iz socijalne perspektive, već i za naše zdravlje. Preskakanje doručka sa sobom nosi ne samo manjak energije već i brojne druge negativne efekte, dok redovan doručak ima mnoge blagodeti za celokupno zdravlje.

Koje blagodeti doručak ima na naš organizam?

Da li ste nekada primetili da postajete nervozni kada ste gladni? A zamislite kako je kada preskočite svoj prvi obrok nakon 8 sati gladovanja? Dok spavamo, naš organizam obavlja sve funkcije koje obavlja i dok smo budni, samo sporijim tempom. Ali on i dalje radi, i troši se energija. Zato nam doručak kao prvi obrok u toku dana daje potrebnu energiju za sve zadatke koji nas očekuju u predstojećem danu.

Osim što nam daje energiju na početku dana, doručak ima mnoge druge pozitivne efekte na naš organizam. Naime, nakon što se probudimo, naš organizam je metabolički najosetljiviji, odnosno metabolizam nam je najbrži. Kako dan prolazi, tako se naš metabolizam usporava. Zato je i česta ona preporuka da ne jedemo u kasnim večernjim satima, a da za večeru jedemo nešto lagano.

Brži metabolizam znači bolju apsorpciju hranljivih materija. Mnoga istraživanja su pokazala da doručak utiče na veću insulinsku osetljivost organizma (koja direktno utiče na predispozicije za razvoj dijabetesa tipa 2), pomaže u održavanju telesne težine, i utiče na to da se tokom celog dana osećamo sitije nakon ostalih obroka. Takođe, hrana koja se obično jede za doručak je bogata vitaminima, mineralima i vlaknima, pa ljudi koji doručkuju obično imaju bolju celokupnu zdravstvenu sliku od onih koji to ne čine.

Šta treba doručkovati

Sve zavisi od potreba vašeg organizma. Ako u jutarnjim časovima nemate apetit i teško jedete, onda uzmite nešto lagano, poput muslija ili jogurta sa mekinjama. A ako ste od onih koji su gladni čim otvore oči, a nakon doručka ste brzo gladni, onda se odlučite za nešto što će vas duže držati sitim. Kao na primer neki ogatiji sendvič ili ovsena kaša sa kikiriki puterom. Svakako se podrazumeva da ne treba doručkovati ništa što generalno nije zdravo jesti ni tokom dana. Ovde posebno obrtite pažnju na on hranu za koju možda mislite da je zdrava, a zapravo je nezdrava.

Ideja za brz i zdrav doručak

Parče hleba sa nutelom nam je sigurno svima bilo omiljeni doručak u detinjstvu. Ovo jeste vrlo brz i ukusan doručak, ali to što je ukusan ne znači da je zdrav. A ako vas u toku dana često ponese želja pa uvek pojedete nešto slatko i nezdravo, pokušajte da vam bar doručak bude zdrav. Evo nekoliko ideja za brz i zdrav doručak:

  • Musli sa mlekom ili jogurtom,
  • Ovsena kaša,
  • Sendvič od integralnog hleba sa dosta povrća,
  • Tost hleb sa namazom od avokada i svežim povrćem

Dakle, sada kada znate zašto je doručak toliko važan obrok, izdvojte vreme da svakog jutra doručkujete. Razume se da nije lako sa obzirom na tempo današnjeg života, ali ako se samo malo potrudite i steknete ovu zdravu naviku, osećaćete se zdravije, energičnije i pozitivnije!

/PR/

Check Also

U Covid bolnici preminuo još jedan Leskovčanin, na kiseoniki 51 pacijent

U leskovačkoj Covid bolnici u poslednja 24 časa umro je još jedan Leskovčanin od posledica …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *