SEO – zanimljive činjenice koje ćete želeti da ste ranije znali

Optimizacija za pretraživače je polje koje se konstantno razvija i iznenađuje nas novim razvojima i promenama. Od značaja glasovne pretrage do uzleta veštačke inteligencije, polje SEO-a se neprestano menja i prilagođava.

Za one koje nisu toliko upoznati sa ovom optimizacijom, u nastavku teksta imaće priliku da se bolje upoznaju, a onda i da saznaju još nekoliko zanimljivih činjenica koje će ih iznenaditi.

Šta je SEO i zašto je danas sve popularniji?

SEO – optimizacija za Google, obuhvata niz strategija i tehnika koje se primenjuju na web sajt kako bi se poboljšao njegov rang na rezultatima pretraživača. SEO je skraćenica punog naziva Search engine optimization.

Cilj je privući više posetilaca na sajt putem organskog (neplaćenog) pretraživanja.

Važnost SEO-a proizilazi iz činjenice da ljudi obično pregledaju samo prve rezultate na pretraživačima. 

Ako vaš sajt nije visoko rangiran, velika je verovatnoća da će proći neprimećen. Efikasna SEO optimizacija može poboljšati vidljivost vašeg sajta, povećati broj posetilaca i, ako imate online poslovanje, doprineti povećanju prodaje.

SEO može biti ekonomičniji od plaćenog oglašavanja i drugih marketinških strategija, posebno na duže staze.

U suštini, SEO vam pomaže da budete primećeni u ogromnom moru informacija na internetu, čineći vaš sadržaj relevantnijim i privlačnijim za korisnike pretraživača.

Zar to ne zvuči kao odlična stvar?

SEO je bolji od plaćenih oglasa

Većina poseta sajtova dolazi iz rezultata organske pretrage, a ne iz plaćenih oglasa.

Rezultati organskog pretraživanja odnose se na indeksiranje stranica na stranici rezultata pretrage (SERP) zbog njihove relevantnosti sa upitom pretrage, bez ikakvih plaćanja ili oglašavanja.

S druge strane, plaćeni oglasi su sponzorisani listingovi koji se pojavljuju na vrhu ili dnu SERP-a, često označeni kao “Oglas” ili “Sponzorisano”.

Postoji nekoliko razloga zašto su rezultati organskog pretrage više poverljivi i zašto ih korisnici više preferiraju.

Prvo, rezultati organske pretrage percipiraju se kao verodostojniji i relevantniji, na osnovu korisničkog upita i algoritma pretraživača, za razliku od rezultata koji su plaćeni da budu na vrhu petrage.

Drugo, korisnici su skloniji da veruju pretraživačima kao izvoru informacija nego pristrasnom izvoru pod uticajem oglašavanja.

Slika ,,vredi 1000 ključnih reči’’

Druga zanimljivost tiče se slika. Slike se mogu koristiti za ciljanje određenih ključnih reči i povećanje vidljivosti u rezultatima pretrage slika.

One zapravo igraju ključnu ulogu u SEO-u jer mogu pomoći povećanju vidljivosti sajta na stranicama rezultata pretrage (SERP).

Uključivanje relevantnih ključnih reči i alternativnog teksta u nazivu datoteke slike pomaže da slika bude prikazana u rezultatima pretrage slika za tu ključnu reč. To dovodi do dodatnog saobraćaja na sajtu i pomaže povećanju vidljivosti na SERP-u.

Evo kako se to može postići:

  • Koristite visokokvalitetne i relevantne slike,
  • Optimizujte slike po pitanju veličine i rezolucije,
  • Uključite slike u mape sajtova za slike, dodatno poboljšavajući njihovu vidljivost u podacima SERP-a i unapređujući ukupno korisničko iskustvo.

Dužina sadržaja web stranice može pozitivno uticati na njen rang u pretrazi

Pretraživači poput Google-a su prioritet dali sajtovima sa sveobuhvatnijim i detaljnijim sadržajem, što se smatra znakom kvaliteta i relevantnosti.

Duži sadržaj takođe pruža više prilika za uključivanje relevantnih ključnih reči, što može pomoći poboljšanju rangiranja stranice na pretrazi.

Kao rezultat toga, mnogi sajtovi sada usmeravaju pažnju na kreiranje dubokih, informativnih članaka i blog postova kako bi poboljšali svoju vidljivost na pretrazi i privukli više organskog internet ,,saobraćaja.’’

Prosečno, prva stranica rezultata na Google-u sadrži 1.447 reči po rezultatu. 

Pretraživači, poput Google-a, teže pružanju svojim korisnicima najrelevantnijih i najvrednijih rezultata, a duži sadržaj često se smatra znakom kvaliteta i stručnosti. 

Važno je napomenuti da nije, međutim, dovoljno imati duži sadržaj. 

On mora biti visokog kvaliteta i pružiti vrednost čitaocu kako bi pozitivno uticao na rangiranje u pretrazi.

Korišćenje ključnih reči nije jedini faktor za dobro rangiranje

Korišćenje ključnih reči u sadržaju web sajta dugo vremena predstavlja verovatno najvažniji faktor u rangiranju pretrage. To pomaže pretraživačima da razumeju temu i relevantnost stranice. 

Međutim, pozitivna korisnička iskustva, kao što su: brzo vreme učitavanja, jednostavna navigacija, prilagođenost sajta za ekran mobilnih telefona, dobro strukturiran sajt, takođe igraju značajnu ulogu.

Brzina učitavanja utiče na strpljenje korisnika 

Web sajtovi koji se brzo učitavaju verovatnije zadržavaju korisnike angažovanim i smanjuju stopu napuštanja. Shodno tome, rangiraju se više u poređenju sa sajtovima koji se sporo učitavaju. 

Osim toga, brzo učitavanje web sajtova poboljšava dostupnost, jer korisnici mogu pristupiti vašem sajtu čak i sa sporom internet konekcijom. 

Google je saopštio da je brzina web sajta faktor rangiranja u svojim pretrazivačkim algoritmima. 

Google je takođe objavio alat nazvan PageSpeed Insights, koji omogućava vlasnicima web sajtova da mere brzinu učitavanja njihovog sajta i dobiju sugestije za njegovo poboljšanje.

Nemoguće je ,,provaliti’’ algoritam

Google ažurira svoj pretraživački algoritam nekoliko puta dnevno. To objašnjava zašto se rangiranje web sajtova menja iz dana u dan. 

Google svakodnevno ažurira svoj pretraživački algoritam više puta. To znači da se kriterijumi koje Google koristi za rangiranje sajtova mogu redovno menjati

Šta možete učiniti da ostanete informisani o ovim promenama? 

Jedan način je da redovno pratite blogove i sajtove koje pokrivaju optimizaciju pretraživača i Google-ova ažuriranja. 

Drugi način je pretplata na Google-ov Webmaster Central Blog, koji pruža informacije o ažuriranjima i promenama u Google-ovim pretraživačkim algoritmima.Svet optimizacije pretraživača stalno se razvija, nikad neće biti potpuno završen, i važno je biti informisan kako biste i vi donekle mogli da optimizujete svoje strategije, prilagođavajući se zahtevima Googla.

Izvori slika
https://www.pexels.com/photo/letters-on-the-wooden-blocks-9822732/
https://www.pexels.com/photo/black-samsung-tablet-display-google-browser-on-screen-218717/

Check Also

Izložba RE – KOD u Narodnom muzeju do 17. januara

U Galeriji Narodnog muzeja večeras je otvorena umetničko-interaktivna izložba pod nazivom RE – KOD. Izložba …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *