ŠIŠANJE U DOBA KORONE Uputstva za frizerske i kozmetičke salone i priča sa lica mesta kako to izgleda u praksi

Slide Background
Build & Design
Build & Design
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

Danas su počeli da rade frizerski i kozmetički saloni, a Gradski štab za vanredne situacije je na današnoj sednici usvojio i preporuke za njihov rad.

Uputstvo je prethodno usvojio Krizni štab Vlade Srbije.

Danas smo na licu mesta, u stolici u jednom od najpopularnijih ferizerskih salona “Bora Plus” u ulici Ivana Militunovića, videli i kako sve to funkcioniše u praksi. Čika Bora zbog godina ne može u danima velike gužve da pomogne sinu, pa vlasnik salona Saša Cekić ima pune ruke posla i oko šišanja i telefona koji gotovo da ne prestaje da zvoni. Istovremenu, u periodu od pola sata barem je petoro Leskovčana došlo do ulaza u salon, gde su dobili uputstvo kako da zakažu termine za naredne dane.

-Primenili smo mere koje su date u uputstvima kako bismo zaštitili i sebe i naše klijente. Od dezinfekcione barijere na ulazu, preko redovne dezinfekcije prostorija, opreme i površina, do nošenja zaštitne opreme. Obezbedili smo maske i profesionalne zaštitine rukavice, a i naše mušterije imaju obavezu da nose masku. Uz maksimalne mere opreza možemo da budemo zaštićeni i mi i naše mušterije. Termine zakazujemo telefonom, i već popunjavamo termine za sredu i četvrtak jer su ponedeljak i utorak popunjeni – rekao nam je Saša Cekić.

Delovalo je čudno da sa maskama i rukavicama sve to može da funkcioniše kako treba, ali može. Kako nam je rekao Saša, rukavice koje koristi su kao i one koje redovno koriste frizeri u Italiji ili Austriji, omogućavaju nesmetan rad ali i da se ruke ne pregrevaju. Maska na licu mušterije ne smeta, ali se trake koje drže masku pomeraju naviše i naniže.

Upustvo za sve frizerske i kozmetičke salone:

  1. Na vidnom mestu obavezno moraju biti istaknuta pravila ponašanja za zaposlene i korisnike usluga (nošenje zaštitne opreme, fizička distanca, obavezna dezinfekcija ruku prilikom ulaska u salon, obavezna dezinfekcija obuće pri ulasku u salon).
  2. Na ulazu u salon mora biti instalirana dezo barijera (podmetač natopljen dezinfekcionim sredstvom – hlornim preparatima, preparatima na bazi alkohola, sa minimalno 70% alkohola, ili drugim dezinfekcionim sredstvom).
  3. Prilikom otvaranja i zatvaranja salona, dobro provetriti sve prostorije i dezinfikovati sve radne površine, kao i pod salona. U toku radnog dana što češće provetravati sve prostorije.
  4. Prilikom svakog ulaska zaposlenih ili korisnika mora se vršiti dezinfekcija ruku sa preparatom, sa minimalno 70% alkohola.
  5. Korisnici usluga moraju unapred zakazati termin za korišćenje usluga salona telefonom, mobilnim telefonom ili elektronskom poštom.
  6. U salonu može boraviti ograničen broj korisnika, tako da razdaljina između dva korisnika bude minimum dva metra (koristiti svaku drugu stolicu i slično).
  7. Prilikom rada sa korisnicima obavezno je nošenje zaštitne maske i rukavica.
  8. Prilikom pružanja usluga higijenske nege i ulepšavanja lica i tela, kao i nemedicinskih estetskih intervencija kojima se narušava integritet kože, odgovorna lica salona dužna su da obezbede da se te usluge pružaju pod uslovima i na način kojim se sprečava pojava i prenošenje bolesti, a ukoliko to nije moguće, da takve usluge ne pružaju.
  9. Sve radne površine, oprema i sredstva za rad, naročito one koji se neposredno koriste na korisniku (češljevi, peškiri, makaze, kreveti, instrumenti u kozmetičkim salonima) moraju biti obavezno dezinfikovani nakon svake upotrebe. Po mogućstvu koristiti jednokratnu papirnu ili plastičnu galanteriju, a ukoliko se koristi galanterija od tkanine (peškir, zaštitni ogrtači za korisnike i slično), obavezno ih koristiti samo za jednog korisnika.
  10. Otpadni materijal koji nastane u radu salona pokupiti i staviti u jednu kesu za đubre koju treba dobro zavezati, pa staviti u još jednu kesu i odložiti na predviđeno mesto.
  11. Upotrebljene peškire i drugu tekstilnu galanteriju odložiti u posebno određenu kesu, te ih na kraju radnog dana oprati u mašini za veš sa korišćenjem praška za veš na visokoj temperaturi.
  12. Korišćenje zajedničkih, pomoćnih prostorija, kao što su kafe-kuhinje, sobe za presvlačenje, tuš-kabine, kupatila, ve-ce i slično, moguće je samo ukoliko postoji mogućnost da se nakon svakog pojedinačnog korišćenja izvrši dezinfekcija te prostorije.
  13. Radne površine, stolice i stolovi koji se ne koriste moraju se često dezinfikovati, minimum jednom u toku radnog dana.
  14. Ceo prostor salona, sa svim pratećim prostorijama, mora svakodnevno biti dezinfikovan nakon završetka rada salona.
  15. U slučaju sumnje da neko od zaposlenih ima simptome zarazne bolesti COVID-19, (povišena temperatura i jedan od znakova i simptoma – kašalj, kratkoća daha i otežano disanje), odgovorno lice salona dužno je da bez odlaganja udalji zaposlenog iz prostorija salona, sa preporukom da se odmah javi nadležnom domu zdravlja – „kovid ambulanti”.
  16. U slučaju da neko od korisnika usluga ima simptome zarazne bolesti COVID-19, (povišena temperatura i jedan od znakova i simptoma – kašalj, kratkoća daha i otežano disanje), zaposleni i/ili odgovorno lice salona dužni su da upozore korisnika i da ga zamole da napusti prostorije salona, sa preporukom da se odmah javi nadležnom domu zdravlja – „kovid ambulanti”.

Check Also

Iz gradskog budžeta isplaćeno više od 6 miliona dinara za prevoz zaposlenih u obrazovanju i 2,9 miliona za izgradnju ograde škole u Velikom Trnjanu

Danas je iz budžeta grada Leskovca isplaćeno 6.154.432,83 dinara za troškove prevoza zaposlenima u oblasti …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *