Dobro brendiranje je neophodno za svaku uspešnu kompaniju, a posebno je važno za male firme koje tek počinju poslovanje. Preduzetnici često zaborave na ovaj detalj dok vredno rade na ostalim aspektima biznisa koji pokreću. Međutim, izdvajanje vremena za izgradnju brenda od samog početka i te kako može pomoći da posao napreduje.
Angažovanje profesionalaca je uvek odlična opcija kada se pravi marketing strategija. Ipak većina preduzetnika ima ograničen budžet, pa se odlučuje da samostalno radi na razvoju svog brenda. Ukoliko i vi spadate u ovu grupu, pročitajte 6 osnovnih pravila brendranja za male firme koja će vam pomoći na vašem putu do uspeha.
#1 Jednostavnost kao ključ uspešnog brendiranja
Prvo pravilo brendiranja u svakom poslu jeste jednostavnost. Da biste kreirali i razvili vizuelni identitet firme koji je nezaboran, svestran i uvek aktuelan, ne komplikujte. Ovo se podjednako odnosi na dizajn logotipa, kao i na slogan koji ga prati. Ikonski širom sveta poznati brendovi potvrđuju to – Nike, Chanel, Apple. Velike su šanse da logo ovih brendova možete da nacrtate „iz glave“ u svakom trenutku. U tome se ogleda moć jednostavnosti.
Kreativan slogan, klasičan ili inovativan pristup dizajnu, korišćenje dve do tri boje za logo, mogu biti mali i jednostavni koraci do velikog uspeha. U kreiranju logotipa treba izbegavati senčenje i druge slične efekte, naročito ukoliko planirate da u svoju marketinšku kampanju uključite tradicionalne štampane materijale.
Morate uzeti u obzir kako će vaš logo izgledati u malim razmerama – odštampan na usb memoriji, piksli, termosu ili, konačno, na vizit kartici. Uvek delotvorne i naročito efikasne taktike brendiranja podrazumevaju korišćenje štampe na raznim predmetima, kao što su, primera radi, privesci za ključeve, olovke, markeri ili upaljači. Ne želite da pokvarite utisak nejasnom porukom ili logotipom, već naprotiv, da u prvi plan u svakoj prilici istaknete svoju firmu. Jednostavan i efektan logo odštampan na tekstilu, papiru, plastici ili bilo kom drugom materijalu može da bude odlična osnova za izgradnju brenda sa integritetom.
#2 Budite originalni i jedinstveni
Brendiranje treba da na najbolji mogući način predstavlja ono što firma radi. U tom smislu, važno je kreirati logotip i poruku koja dosledno i verno prezentuje vaše poslovanje. Idejno rešenje za logo restorana biće drugačije od logotipa fotografske radnje, na primer. Međutim, iako postoji izvesna korist (i praktičnost) u tome da se ostane u određenim referentnim okvirima, važno je da se na tom putu ne zaluta u kliše.
Umesto predvidljivog i ne baš upadljivog logotipa, postarajte se da jedinstvenim dizajnom istaknete svoj brend u odnosu na ostale iz iste sfere poslovanja. Jednom kada pronađete originalan motiv koji se pamti, biće vam lakše da uspostavite vezu između korisnika i vašeg brenda.
#3 Izgradite autentičan odnos sa kupcima
Vaš brend treba da odražava misiju, viziju i vrednosti vašeg poslovanja. Budite sigurni da ste iskreni u predstavljanju. U suprotnom, ukoliko se iskustvo potrošača sa vašom firmom razlikuje od onoga što brendiranje obećava – možete odbiti klijente.
Prema tome, kada gradite brend, morate steći poverenje i lojalnost svojih kupaca. Otkrijte svoju ciljnu grupu, saznajte ko su potencijalni klijenti, kakve potrebe imaju, na koji način razmišljaju i obratite im se – iskreno, nudeći konkretna rešenja za njihov problem.
Većina ljudi voli da podržava male firme i preduzetnike koji imaju sjajnu priču. Povežite se sa kupcima tako što ćete ispričati tu priču na najupečatljiviji način koji možete. Jedna od velikih prednosti malih biznisa je što svaki zaposleni može da da lični pečat u toj komunikaciji i doprinese autentičnosti firme.
Kupci umeju da cene kada u doglednom roku odgovorite na objave na društvenim mrežama ili e-mailove, ili pak na telefon. Zapravo, zbog toga im je mnogo lakše da se povežu sa brendom kada znaju da se iza njega nalazi stvarna osoba kojoj je stalo do potreba potrošača.
#4 Budite dosledni
Doslednost u prenošenju poruke veoma je važan element brendiranja, kako za velike tako i za male firme. Kada izgradite jedinstven i originalan poslovni identitet, postarajte se da ga dosledno prikazujete svim oblicima tradicionalnog i digitalnog marketinga. Uspostavite smernice kao što su font i boja slova, pa prilagodite sve svoje profile na društvenim mrežama, štampajte vizitkarte i ostale promo materijale.
Na sličan način, kada odredite koji način obraćanja vašoj ciljnoj grupi odgovara, istrajno prenosite svoju reklamnu poruku u tom maniru.
#5 Upoznajte konkurenciju
Pre nego što plasirate proizvod ili uslugu, morate dobro poznavati tržište. Temeljno istraživanje industrije u kojoj delujete pomoći će vam da bolje razumete gde vaš brend treba da se uklopi. To takođe podrazumeva upoznavanje sa marketinškim strategijama konkurenata. Način na koji konkurencija gradi svoj brend može biti odličan putokaz – koje tehnike su praktične i efikasne, a koje ne.
Razmišljajte o reklamnim kampanjama velikih svetskih kompanija i lako ćete uočiti zbog čega su uspešne. U isto vreme, poznavanje konkurencije pomoći će vam da izgradite strategiju koja ne liči previše ni na jednu drugu.
#6 Napravite odličnu web stranicu
Živimo u digitalnom dobu i sasvim je izvesno da će vas većina potrošača, bez obzira na to čime se bavi vaša firma, potražiti (i naći) online. Web stranica prezentuje na internetu vaš brend i vaše poslovanje i prema tome, mora biti besprekorna.
Postarajte se da vam sajt bude brz, jednostavan, lak za navigaciju, te da je prilagođen za mobilne uređaje. Zapravo, sve veći broj kupaca pregledaće web stranicu na mobilnim telefonima, pa je dizajn sajta iz mobilne perspektive nešto o čemu bi trebalo najpre razmisliti. Učinite svoju online prezentaciju korisnom, smanjite broj klikova potrebnih korisniku da stigne do cenovnika ili detaljnog opisa vaše ponude. Uložite u profesionalne fotografije svojih proizvoda i učinite svoje vizuale privlačnijim.Ispričajte priču o svom brendu na autentičan, uverljiv način i povećaćete šanse da vas što više ljudi kontaktira i potraži vaše usluge. Praćenje i pridržavanje ovih osnovnih pravila brendiranja pomoći će vam da izgledate profesionalno i lakše ostvarite vaše poslovne ciljeve.
(PROMO)