Leskovački aerodrom trenutno povučen iz prodaje – Napravljen važan korak ka trajnom rešenju statusa

Slide Background
Build & Design
Build & Design
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

Jedan važan korak ka trajnom rešenju statusa leskovačkog aerodroma je napravljen.  Intenzivni pregovori sa Vojskom Srbije i Republičkom direkcijom za imovinu urodili su plodom, pa je u poslednjem oglasu za prodaju objekata koje Vojska više ne koristi,  ponudjen kompleks ”Mira”, ali bez zemljišta na kome su aerodrom, Hipodrom i fudbalski stadion u Vinarcu.

To znači, objašnjava Goran Mladenović, predsednik Aero-kluba ”Saša Mitrović”,  da je aerodrom trenutno povučen iz prodaje , Izrazivži zadovoljstvo što je postupak konačnog rešenja statusa doveden do ovog nivoa. Prethodili su ovoj odluci brojni sastanci, desetine zahteva, dopisa i molbi, upućenih na različite adrese, ali su se stvari pomakle sa mrtve tačke, tek kada je iza inicijative stao grad:

“Uz podršku lokalne samouprave i gradonačelnika Cvetanovića, uspeli smo da, uslovno rečeno, izvršimo pritisak na Vojsku, da aerodrom izostavi iz oglasa za prodaju imovine koja više nije u funkciji. To je za klub ”Saša Mitrović” veliki  uspeh, jer smo, od 2oo6., kada je aerodrom uvršten u Master plan, bukvalno blokirani i ne možemo ništa da radimo.Sada očekujemo da sa Vojskom, čije je aerodrom vlasništvo, obnovimo ugovor o ustupanju na korišćenje, čime bismo dobili  odrešene ruke za realizaciju brojnih planova.

U čitavu priču planira da se uključi i Nacionalni vazduhoplovni savez , jer se u sličnom vakuumu nalazi još nekoliko sportskih aerodroma u Srbiji:

“Naš matični savez, sa kojim sam u gotovo svakodnevnom kontaku, ima u planu da napravi program rešavanja statusa svih malih sportskih aerodroma, koji su u sličnom problemu. Ideja je da se ukaže na njihovu važnost i neophodnost stavljanja u funkciju, jer je, recimo leskovački, jedini aerodrom na jugu Srbije. Jesenas, kada je gorela Suva planina, bili smo u pripravnosti , spremni da prihvatimo avione za gašenje požara, koji bi ovde dopunili rezervoare sa vodom i odleteli da gase vatru. Odavde bi im bilo najbliže, a naša poletno-sletna staza je u potpunosti u funkciji.

Aero-klub je, u medjuvremenu, obnovio dozvolu za letenje zmajem, ali je ona i dalje ”mrtvo slovo na papiru”, jer aerodrom nema dozvolu za rad.

U očekivanju potpisivanja ,odnosno produženja ugovora o korišćenju, klupski operativci  sredjuju dokumentaciju, pribavljaju dozvole i saglasnosti i uredjuju prostorije i pripadajući prostor. Tako je, posle više decenija, na mestu nekadašnjeg smetlišta, uz podršku grada i brojnih donatora, napravljen park i jedina je zelena površina u gradu sa sistemom za samozalivanje. Predsednik Mladenović najavljuje da će ove godine i ostatak placa ispred zgrade uprave biti uredjen, a Vojska je obećala da će klubu ustupiti neispravan borbeni avion, koji bi, kao eksponat bio postaljen  parku. Njime,inače, dominira  betonski  spomenik letilice sa slomljenim krilima, podignut u čast 11. Srpske udarne brigade, koja je 2. Juna 1944. godine, uništavanjem   letilica, kamiona i buradi sa benzinom , onesposobila aerodrom, tada u službi nemačke vojske.  Ovaj simbol herojstva zablistao je tek pošto je prostor oko njega uredjen.

Slične planove, Aero-klub ”Sata Mitrović” ima i sa delom zemljišta ispred hangara, a ambiciozno rukovodstvo želi da u funkciju stavi i prostorije na spratu.

Tada bi i radionice, u kojima se okupljaju, edukuju i druže zaljubljenici u vazduhoplovstvo i mladi maketari, sada vrlo neuslovne, mogle biti  dislocirane u adekvatniji prostor.

S.Ć.


Check Also

Školarci od petka na mini raspustu

Prolećni raspust ove godine doneće učenicima punih deset dana odmora “u komadu”, što će biti …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *