Ombudsman, Zoran Pašalić kaže da su se građani za zaštitu svojih prava, Kancelariji zaštitnika obraćali najintenzivnije tokom vanrednog stanja
Prisećajući se tog perioda, Pašalić kaže da je on sa svojim saradnicima radio od 8 do 22 sata, a da su nakon toga, posao preuzimali mobilni timovi i najveći broj problema je uspešno rešen. Istraživanja su pokazala da je institucija kojoj su se građani najviše obraćali, bila upravo ombudsman.
– Najveći broj žalbi se odnosio na ograničenje kretanja. Osobe koje trpe nasilje su morale ostajati u domovima gde se ono događa, izostale su posete mobilnih zdravstvenih ekipa i rodbine starijima i bolesnima, roditelji sa pravom da posećuju decu dodeljenu bivšem supružniku, bili su za to uskraćeni. Da ne govorimo o posetama neuslovnim romskim naseljima u čitavoj Srbiji, koje smo obilazili, da vidmo koliko zabrana kretanja pogađa ovu populaciju.
Van pomenutih kategorija, Zaštitniku građana se javio i veliki broj građana pojedinačno, a najizrazitije teškoće su uspešno rešene, zaključio je Zoran Pašalić.