Umetnici koji se bave 3D strit artom poslednjih godina stvaraju neverovatna dela, a svojim slikama daju novu dimenziju. Zahvaljujući njihovim proračunima i slikarskim četkicama na ulicama i trotoarima se stvaraju trodimenzionalne iluzije a asfaltne podloge postaju velika slikarska „platna“.
Sinoć je u Zavičajnom muzeju održana tribina o 3D slikarstvu i optičkoj iluziji u psihološkoj teoriji umetnosti, o čemu su govorili akademski slikar i 3 D strit umetnik Milivoj Kole Kostić i psiholog Katarina Stojanović Kostić.
„Efekat 3D slike vidi se samo iz jedne tačke. Svako od posmatrača može da uđe u sliku i postane deo nje. Kod klasičnog slikarstva nema interakcije između umetnika i posmatrača. U 3D strit artu ta interakcija postoji“ , rekao je Milivoj Kostić.
On je istakao da je u procesu izrade ovih slika najteže obaviti proračun kako da se za normalnu sliku dobije efekat trodimenzionalnosti.
Prvu 3D sliku Kole je stvorio 2011. godine a godinu dana kasnije pozvan je u Sarajevo na prvi festival 3D „Beton fest”, na kome su učestvovali svetski poznati slikari iz ove branše. On je ubrzo savladao veštine ove moderne umetnosti i postao prvi profesionalni 3D umetnik u Srbiji.
Po njegovim rečima izrada 3D slika može biti glavni događaj, ali može da promoviše neku manifestaciju ili aktuelni događaj, može da sadrži simbole, strip junake. Na Koletovim slikama često su prisutni Dilan Dog, Talični Tom, Betmen, Spajdermen.
Milivoj Kostić je 3D strit slike radio na Džez festivalu u Beogradu, na Festivalu stripa u Kragujevcu, na Zmajevim dečjim igrama, na strip vikendu u Novom Sadu. Ali često slike radi za promocije kompanija, vrtiće, škole. Njegove trodimenzionalne slike krase ulice i trotoare u mnogim gradovima Srbije.
„Izrada 3D slika podrazumeva interakciju sa publikom sa kojom je umetnik u direktnom kontaktu. Publika je u mogućnosti da se fotografiše u slici i praktično bude deo slike a onda se te fotografije putem društvenih mreža prenose širom sveta i svaka je unikatna. Ponekada deca u vrtićima za koje radimo i sama učestvuju u izradi slike. Taj umetnički čin uz aktivno učešće publike zapravo postaje pravi performans. Prisustvo publike je veoma važno jer se razbija barijera između posmatrača i stvaraoca. Ljudi tako pomeraju svoje granice. Kada pronađu mesto sa kog se pruža pogled u dubinu za njih slika jednostavno oživljava a njeno trajanje nastavlja se nakon fotografisanja i postavljanja na internet“, rekla je Katarina Stojanović Kostić.
Milivoj Kostić uglavnom radi temperama i akrilnim bojama za beton, a koristi i krede. Pored uličnog asfalta, kreacije mogu nastati na podu, tavanicama i zidovima.
Za ovog talentovanog novosadskog slikara umetnost je zapravo život. Bavi se i klasičnim slikanjem i 3D strit artom. Milivoj je dobitnik je više nagrada i priznanja za slikarstvo, crtež, video, haiku poeziju, strip. ilustracije. Učesnik je mnogih međunarodnih festivala.
Ova vrsta umetnosti nastala je zahvaljujući italijanskim slikarima, tzv. madonarijima, a američki slikar Kurt Vener počeo je da unosi iluziju u ovo slikarstvo. Ovaj umetnički pravac intenzivno se razvio početkom 21. veka.
Po svemu sudeći uskoro će Vlasotince dobiti svoju prvu 3D strit sliku.
Izvor KC Vlasotince