Od vajkada je u ljudskom biću bilo da putuje i upoznaje nove destinacije, ljude, običaje i njihov mentalitet.
Turističke manifestacije kao specifični oblik turističkih kretanja sve više dobijaju u svom značaju pri formiranju turističke ponude i strategije razvoja ne samo pojedinih destinacija, već i regija i zemalja u celini.
Stvaraju se novi specifični turistički proizvodi koji daju unikatnost pojedinim turističkim destinacijama. Tada nastaje i novi kvalitet u turističkoj destinaciji koji privlači turiste.
Te destinacije, na taj način:
– zadržavaju turiste koji već borave u turističkoj destinaciji;
– dobijaju nove turističke potrošače;
– dobijaju “turiste povratnike” koji žele da vide nešto novo u već poznatoj destinaciji.
To utiče na poboljšanje kvaliteta turističke ponude i stvaranje novog imidža destinacije, koji postaje prepoznatljiv na turističkom tržištu.
Neke destinacije su postale popularne i turistički prepoznatljive upravo zahvaljujući manifestacijama.
Bez obzira na vrstu turističkih manifestacija, vreme trajanja, programske sadržaje, ekonomske i socijalne efekte, ove manifestacije predstavljaju:
– za organizatore: mogućnost prezentacije specijalnih unikatnih vrednosti izvan uobičajene ponude i uobičajenih dešavanja u turističkoj destinaciji.
– za turiste: turističke manifestacije su mogućnost da uz odmor mogu doživetinova iskustva, običaje, specigične programe, i ponudu koja je izvan svakodnevnog programa i zbivanja u turističkoj destinaciji u kojoj borave ili za koju nisu ni znali.
Ovaj sadržaj je deo projekta koji je sufinansirala opština Lebane. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.