Tri osnovne škole i Predškolska ustanova u Leskovcu dobile su opremu za unapređenje procesa učenja i stimulaciju psihomotornih veština dece sa smetnjama u razvoju.
Donacija je deo projekta koji je Interresorna komisija u sklopu Gradske uprave za društvene delatnosti u Leskovcu realizovala u saradnji sa UNICEF-om, Centrom za socijalnu politiku, Stalnom konferencijom gradova i opština i Timom za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva.
Osnovne škole „Trajko Stamenković“ u Leskovcu, „Branko Radičević“ u Brestovcu i „Josif Pančić“ u Orašcu dobile su interaktivne table koje će deci sa smetnjama u razvoju poboljšati kvalitet nastave, olakšati pamćenje prezentovanih sadržaja i stimulisati ih da se više angažuju u procesu učenja. Škola „Trajko Stamenković“ dobila je i lap top računar i štampač, dok je Predškolskoj ustanovi predata na korišćenje trambolina i kinekt set, koji su naročito značajni za razvoj koordinacije, orijentacije u prostoru i drugih psihomotornih veština.
Ovo je druga faza projekta „Unapređivanje profesionalne podrške u zajednici – važan korak u inkluziji dece“, a podsetiću da su pre nekoliko meseci ovakvu opremu dobile i škole „Josif Kostić“, „Vasa Pelagić“ i „Vuk Karadžić“ u Leskovcu, kao i osnovna škola „Bora Stanković“ u Guberevcu i istoimena škola u Vučju. Ukupna vrednost projekta je oko 800.000 dinara, objasnio je gradonačelnik Leskovca ,Goran Cvetanović, prilikom današnjeg potpisivanja ugovora o uručenju opreme sa direktorima škola.
Nastojimo da podršku različitih organizacija i fondova što više usmeravamo ka najvažnijoj kategoriji naših građana – deci. Prethodnih godina uložili smo značajna sredstva u opremanje škola, a nismo zaboravili ni decu sa smetnjama u razvoju u Školi za osnovno i srednje obrazovanje „11. oktobar“, kojoj smo napravili senzornu sobu, kao i plato za korektivne vežbe, za šta smo ukupno izdvojili 4 miliona dinara. Ne zaboravljamo ni mališane iz Predškolske ustanove, koja je godinama unazad među najboljima u Srbiji i koja je među prvima krenula u sprovođenje sistema inkluzivnog obrazovanja. Inkluzivno obrazovanje i stvaranje adekvatnih mogućnosti za učenje koje je prilagođeno potrebama deci su zajednički zadatak lokalne samouprave i obrazovnih ustanova. Radićemo i dalje naporno da svim našim mališanima, bez obzira na njihove razlike, omogućimo adekvatne uslove za razvoj i učenje, rekao je gradonačelnik.
Načelnica Gradske uprave za društvene delatnosti, Suzana Stanković Ilić istakla je da se ovaj projekat realizuje samo u 10 gradova i opština u Srbiji.
Interresorna komisija, koja funkcioniše u okviru Uprave za društvene delatnosti, je, od trenutka kada je inkluzija ušla u redovan obrazovni sistem, imala jedan od najboljih izveštaja o radu, što govori o visokoj profesionalnost njenih članova, stručnosti i predanosti ovom poslu i to je bio jedan od ključnih razloga zašto je implementacija ovog projekta krenula u Leskovcu, objasnila je Suzana Stanković Ilić.
I nama i donatorima je cilj da kroz ova nastavna sredstva i asistivnu tehnologiju poboljšamo kvalitet rada u školama i kvalitet dodatne obrazovne i socijalne podrške učenicima sa smetnjama u razvoju, kao i da uslove rada prilagodimo potrebama te dece, a sve sa željom da im se rad u školi učini zanimljivijim, pristupačnijim, prijatnijim i da im se olakša pristup učenju i sticanju novih saznanja, dodala je ona.
Direktorka Osnovne škole “Trajko Stamenković” , Sunčica Ilić, zahvalila se lokalnoj samoupravi na tome što je prepoznala potrebe škola i obezbedila novac za kupovinu nastavnih sredstava. Ove pametne table neće samo unaprediti kvalitet nastave, već će učenicima pomoći da razviju kreativnost i da na moderan i savremen način stiču znanja, izjavila je Ilićeva.