Home / DRUŠTVO / Počela rekonstrukcija Sarajevskog mosta: Delimično izmeštena trasa starog auto-puta do Predejana
hotel bell

Počela rekonstrukcija Sarajevskog mosta: Delimično izmeštena trasa starog auto-puta do Predejana

Dugo najavljivana rekonstrukcija Sarajevskog mosta počela je danas i radovi bi trebalo da budu završeni za 240 dana. Finansiraće ih “Koridori Srbije“ sa 3,3 miliona evra, a projekat uključuje i izgradnju mosta prema Graovu i pristupnih saobraćajnica.

Sarajevski, ili zvanično “Most obnove“ oštećen je prilikom granatiranje Železničkog mosta na Južnoj Moravi, u aprilu 1999. godine, i delimično saniran, ali je, zbog velike frekvencije saobraćaja, neophodno njegovo redovno održavanje:

– Prema ugovoru, kolovoz na mostu će biti saniran, stubovi osigurani, pešačke zone proširene, postavljaeni novi ivičnjaci i ograde. Ovaj projekat je dokaz da sve što smo obećavali, mi i ispunjavamo. Sarajevski most će biti osvetljen, kao što je to i “Vrla“. Smatram da Grdelička klisura krasi ovaj deo Srbije i da je s pravom zovu “Balkanska lepotica“. Podsetiću vas da su “Koridori Srbije“, na teritoriji Leskovca, realizovali i druge velike projekte, a najznačajniji je Južni krak, dužine 26,3 kilometra, u čiju izgradnju je uloženo više od 350 miliona evra, rekao je, nakon obilaska gradilišta, gradonačelnik Goran Cvetanović.

“Koridori“ su, sa 97 miliona, finansirali i rekonstrukciju ulaza u Grdelicu i ulicu Bore Pešića. Cvetanović je za podršku zahvalio predsedniku Aleksandru Vučiću, bez čije pomoći, rekao je, ne bi bilo ni velikih projekata na jugu Srbije.

Predsednik Saveta mesne zajednice “Grdelica“, Čedomir Jović, naglašava da Sarajevski most ima višestruki značaj za funkcionisanje života u ovoj varošici.

– Nakon oštećenja tokom Nato agresije, urađena je osnovna rekonstrukcija, a ovih dana je počela detaljna sanacija. On predstavlja ozbiljan saobraćajni rizik, pa je ovaj projekat bio prioritetan. Grdeličani se raduju što će dobiti gotovo potpuno novi most, posebno zbog činjenice da se njime često kreću i pešaci. Dok traje rekonstrukcija, saobraćaj starim auto-putem ka Predejanu, preusmerava se već na petlji Grdelica i ide kroz varošicu. Iako to znači veću saobraćajnu gužvu, važnost ovog projekta daleko je veća od prolaznih poteškoća, izazvanih radovima.

Ugovorom su se, kako rekosmo na početku, “Koridori“ obavezali na izgradnju mosta preko Južne Morave kod Graova, koji je za žitelje ovog i susednih sela od nemerljive važnosti:

– Ovo je potpuno novi most, jer smo do sada imali samo drveni prelaz, preko koga se moglo jedino peške. Automobilima se do Graova stizalo s druge strane, mnogo dužim putem. Ne možete ni da zamislite koliko je on važan. Decu smo u školu pratili zbog bezbednosti, ono što kupimo na leđima prenosili do sela. Dugo smo čekali da počne njegova gradnja i vrlo smo srećni. Trasa će voditi ispod auto-puta ka Graovu i Palojcu, do kojih će biti asfaltirano i 1,6 kilometara puta, kaže predsednik Saveta MZ “Palojce“, Dragan Zoričić.

Treći deo projekta je asfaltiranje glavne saobraćajnice u selu Koraćevac, oštećene tokom izgradnje Južnog kraka “Koridora“:

– Deonica puta, duga 1,8 kilometara, tokom radova je ozbiljno oštećena, pa su se meštani Koraćevca, leti gušili od prašine, a zimi borili sa blatom. Kad je počela gradnja “Koridora“ dobili smo obećanje da će ova deonica biti asfaltirana i to je sada učinjeno, reči su, kojima se novinarima obratila Aleksandra Stojilović.

Na konstataciju novinara da ni na jednom od nekoliko pružnih prelaza koje koriste meštani Koraćevca nema rampe, čulo se da su Železnice Srbije obećale rekonstrukciju infrastrukture prelaza i postavljanje rampi.

Check Also

Koncert za pamćenje vokalne grupe „Libero“ na manifestaciji „Leto u Vlasotincu“

U Sali Kulturnog centra, u okviru tradicionalne manifestacije Leta u Vlasotincu, sinoć je priređen koncert …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.