Kada su sa dvadeset tri godine potkovane jezičkim i metodološkim znanjem sa tek završenog fakulteta odlučile da otvore svoju školu stranih jezika, nisu mnogo znale o poslovanju i vođenju škole, ali su imale veliku želju da rade ono što vole i to onako kako one misle da treba.
„Želja nam je bila da stvorimo školu koja će biti oaza učenja i prijateljstva, mesto gde će se deca ali i odrasli rado vraćati, mesto kojeg će se rado sećati i mesto koje će ih povrh svega inspirisati da i oni urade nešto bolje i drugačije“, ističu vlasnice i profesorice škole stranih jezika OXFORD SCHOOL, Jelena Spasić i Marija Pejatović.
Dvadeset godina kasnije, dok sedimo u prijatnom ambijentu škole, pitam ih da li su u tome i uspele. „Nadamo se da jesmo,“ sa osmehom kažu u glas Marija i Jelena koje su prijateljice punih 25 godina. „Svakako smo bile svedoci mnogih prijateljstava koja su ovde nastala, a i dan danas nastaju, i to ne samo između dece već i između njihovih roditelja, ali i nas profesora. O tome će vam više ispričati naši đaci na proslavi dvadesetogodišnjice škole“, veselo nam kažu obe.
„A učenje?“, pitam ih. Dok slušam njihove odgovore i gledam diplome i priznanja, rekao bih da je toga bilo na pretek.
„Smatramo da je celoživotno učenje ne samo neophodno već i preko potrebno danas kada živimo u svetu gde se informacije razmenjuju u sekundi a ljudsko znanje napreduje velikom brzinom. Samim tim se trudimo da ispratimo sve promene koje se dešavaju u metodologiji, ali u jezicima koje podučavamo, jer samo tako možemo na najbolji mogući način približiti jezik, kulturu pa i svet u kome živimo našim polaznicima“, ističu one.
Neprestanim učenjem, stalnim radom i usavršavanjem profesori Oxford School-a stalno daju primer svojim đacima. Redovne godišnje konferencije strukovnog udruženja na kojima učestvuju kao predavači, konferencije u inostranstvu (Slovenija, Francuska, Portugal da spomenemo samo neke), konferencije Udruženja privatnih škola stranih jezika Srbije- YALS čiji je dugogodišnji predsednik Marija Pejatović, seminari, radionice, okrugli stolovi, diskusije samo su deo onoga što su za ovih dvadeset godina uradili na profesionalnom planu, stalno imajući na umu da napredovati znači stalno učiti. Da ne zaboravimo program akreditovan od strane ZUOV-a „ Savremeni načini upravljanja obrazovnom institucijom – Evropski model“ koji je u toku dve godine realizovan u nekoliko gradova u Srbiji; zatim saradnju sa Britanskim Savetom na nekoliko projekata (kursevi jezika za mlade, za lokalne samouprave, za nezaposlene, onlajn kursevi); kao i poslednji projekat preko Fondacije Tempus gde je po prvi put omogućeno profesorima iz privatnog sektora da učestvuju u Erasmus + programu za mobilnost odraslih, pa je 5 profesora iz YALS-a, a među njima i Jelena Spasić, provelo nedelju dana na edukaciji na Malti i dve nedelje na edukaciji u Engleskoj.
Zaista impresivne biografije na kojima bi im mnogi pozavideli. I svakako profesori koji imaju puno toga da ponude svojim đacima. A da stručni profesorski kadar, kvalitet nastave i menadžment škole idu ruku pod ruku potvrđuje i redovna inspekcija YALS-a (zasnovana na standardima Eaquals-a, Evropskog tela za akreditaciju i evaluaciju, čije je pridruženi član YALS) na kojoj OXFORD SCHOOL uvek dobija visoku ocenu.
Svaka čast, deco! Zaslužujete sve pohvale1