Nisu svi prodavci polovnih automobila u Nemačkoj vredni vašeg poverenja: istraživanje otkriva da mnoga oštećena vozila stižu na tržište iz drugih zemalja

Slide Background
Build & Design
Build & Design
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

Mnogi ljudi pretpostavljaju da su polovni automobili iz Nemačke dobro održavani i da nemaju skrivene mane i nedostatke. Međutim, kada je srpski influencer Đorđe Aleksić sa Jutjub kanala Aleksić Moto pokušao da kupi polovni BMV Ks6 u Diseldorfu, ubrzo je otkrio da je automobil doživeo tešku nesreću. Mnoga vozila koja se prodaju u Nemačkoj su oštećena u drugim zemljama i kupci bi trebalo da budu oprezni kako bi izbegli prevarante, otkriva istraživanje.

Kako BMV može imati dva VIN broja?

Aleksić je objavio video u kojem objašnjava kako je na popularnom nemačkom sajtu mobile.de pronašao lep BMV Ks6. Kontaktirao je prodavca, dobio VIN broj automobila i proverio ga na carVertical – jednom od mogućih načina da proverite istoriju automobila. Prema izveštaju, sve je izgledalo u redu i Ks6 je imao pravu kilometražu i samo manja oštećenja.

Jutjuber se odvezao 2.000 km do Nemačke da bi kupio željeni auto i zamalo da bude prevaren: kako se ispostavilo, prodavac je Aleksiću dao VIN kod iz drugog automobila. Kada je proverio pravi VIN za Ks6 na prodaji, istorijski izveštaj je otkrio tešku nesreću u prošlosti. Po svemu sudeći, BMV je oštećen u Rumuniji, a vlasnik je pokušao da sakrije ovu činjenicu.

„Auto je izgledalo savršeno iznutra i spolja, ali nikad ne možete znati koliko je dobro popravljen. Važno je uvek proveriti da li se VIN na automobilu poklapa sa onim u dokumentima. U suprotnom možete kupiti kompletnu olupinu“, kaže Aleksić posle neuspešnog posla.

Neki automobili prodati u Nemačkoj vozili su se u drugim zemljama

Istraživanje carVerticala otkrilo je da ova bizarna situacija kada se automobil prodaje u Nemačkoj, ali je pre nekoliko godina imao oštećenja u drugim zemljama, nije tako neuobičajena koliko zvuči. U 2022. godini, 230.695 automobila je provereno na carVertical-u koji su poslednju registraciju imali u Nemačkoj.

Ono što je još interesantnije – od tog broja, 9.997 vozila imalo je neku zabeleženu aktivnost u drugim zemljama. To znači da je 4,3% automobila prodatih u Nemačkoj možda korišćeno u inostranstvu, čak i ako njihovi prodavci to nekako „zaborave“ da napomenu.

Prema CarVertical-u, 16,6% automobila na prodaju u Nemačkoj primećeno je u Italiji, 12,7% – u Francuskoj, i 10,6% – u SAD. Iako udeo automobila zabeleženih u Rumuniji, odakle je Ks6 bio izvorno, nije visok (5,1%), rizik i dalje postoji.

Nisu svi prodavci vredni poverenja

Iako tržište polovnih automobila u Nemačkoj ima dobru reputaciju širom Evrope, potpuno poverenje u prodavce može izazvati ozbiljne probleme. Pošto se 75% polovnih vozila u Srbiji uvozi iz inostranstva, često imaju vraćenu kilometražu, skrivena oštećenja i druge nedostatke.

Prevare na tržištu polovnih automobila češće su u istočnoj Evropi. Međutim, kupci takođe treba da preduzmu mere predostrožnosti kada kupuju vozila u zapadnim zemljama. U suprotnom, lako je dobiti automobil u lošem stanju, a zatim platiti mnogo novca za neočekivane popravke.

„Mnogi veruju da samo dobro održavani automobili dolaze iz Nemačke, Švajcarske i drugih zemalja zapadne Evrope. Iako su pojedini kupci svesni mogućnosti prevare, uobičajeno je da poveruju u bilo šta što prodavac kaže o automobilu ako dolazi iz inostranstva“, objašnjava Aleksić.

Provera istorije automobila nije dovoljna. Pošto neki prodavci koriste lažne VIN-ove, kupci moraju pažljivo da provere da li je VIN koji su dobili pravi. Lažiranje VIN-a je protivzakonito, a ako prevarant ode tako daleko, taj automobil treba izbeći po svaku cenu.

Check Also

Školarci od petka na mini raspustu

Prolećni raspust ove godine doneće učenicima punih deset dana odmora “u komadu”, što će biti …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *