Nemate dovoljno vremena – NLP strategije koje pomažu da se organizujete

Upravljanje vremenom je važna veština za svakoga, posebno za one koji moraju da žongliraju sa više zadataka. Tehnike neurolingvističkog programiranja (NLP) mogu vam pomoći da bolje upravljate svojim vremenom i izvučete maksimum iz dana.

Koristeći NLP tehnike možete postati svesni okidača koji vas dovode do odlaganja svega što radite, a samim tim i ograničavanja i blokiranja sopstvene produktivnosti. Ako pohađate program za NLP praktičara možete ovladati metodom pozitivnog samogovora i tehnikom vizuelizacije. Uz pomenute tehnike postoji još nekoliko dragocenih strategija koje omogućavaju da se usredsredite na važne zadatke i ostanete na pravom putu. Pročitajte nekoliko korisnih saveta koji potvrđuju da je bolja organizacija moguća kada poznajete NLP.

Kreirajte vremensku mapu

Jedna NLP tehnika koja se može koristiti za upravljanje vremenom je kreiranje „vremenske mape“. Pravljenje ove specifične mape vremena znači postavljanje realnih ciljeva i odvajanje određene količine vremena za konkretne zadatke. Kreiranjem vizuelnog podsetnika šta treba da se uradi, lakše je pratiti sve obaveze i biti siguran da su na vreme završene.

Ne postoji standardni način pravljenja vremenske mape, jer je vremensko mapiranje lično. Ljudi imaju različite ciljeve, temperamente i okolnosti. Međutim, postoji tipična “skica” za ovaj plan koja može biti dobar start za prilagođavanje i kreiranje mape koja će za vas funkcionisati.

Korak 1: Razmislite o tome kako provodite vreme

Pre nego što počnete da pravite vremensku mapu, ključno je da se zapitate: Zašto pravite vremensku mapu i šta očekujete da postignete? Ovo su važna pitanja koja utiču na to koliko će vremensko mapiranje biti efikasno za vas. Zato je ključno da budete iskreni kada odgovarate na ova pitanja.

Možete početi tako što ćete razmišljati o tome kako provodite svoje vreme u prosečnom danu. Da li ste zadovoljni svojom trenutnom rutinom? Na šta “gubite vreme”, a šta su vaši “energetski punjači”?

Uzmite u obzir svoju ličnost, maksimalne produktivne sate i navike. Primera radi, ako znate da najbolje radite kasno noću, možete da podesite vremenske blokove za svoje zadatke najvišeg prioriteta noću da biste obezbedili maksimalnu efikasnost.

Razmotrite sve nedostatke u svojoj rutini, primetite stvari koje želite da poboljšate i shvatite šta želite da postignete sa svojom vremenskom mapom, pa pređite na sledeći korak.

Korak 2: Napravite listu obaveza

Napravite listu obaveza koje želite da uradite u određenom vremenskom okviru. Pošto prvi put pravite ovakav popis, najbolje je da se držite kraćeg vremenskog okvira, kao što je nedelju dana. Tako ćete laše postaviti realne ciljeve i biti manje opterećeni.

Kada navodite svoje aktivnosti za celu sedmicu, kreirajte kategorije za različite oblasti svog života – posao, hobiji, zdravlje, prijatelji i porodica. Svojim zadacima možete lako upravljati kada ih razdvojite u relevantne kategorije. Nemojte imati više od pet kategorija da ne biste sebi napravili bespotrebnu pometnju.

Korak 3: Dodelite boju svakoj aktivnosti

Mnogi se ne osmeljuju na pravljenje vremenskih mapa, jer misle da je to dosadan zadatak. Međutim, ovo ne može biti dalje od istine. Jedan od načina da učinite ceo proces zabavnim jeste da različitim kategorijama na svojoj mapi dodate različite boje. Naravno, to ne znači da treba nasumično da obojite rokovnik, naprotiv! Svaka boja treba da predstavlja različito osećanje, pa prema tome “kodirajte” boju.

Primera radi, zelena boja kao simbol prirode i obilja može biti savršena nijansa za kategoriju zdravlje.

Korak 4: Odredite prioritete zadataka

Dok navodite aktivnosti koje želite da završite za nedelju dana, shvatićete da nema dovoljno sati da završite sve zadatke. Dakle, prioritetizacija je sledeći korak u procesu. Ako sebe ubrajate u većinu koja teško određuje svoje prioritete, možete se poslužiti čuvenom Ajzenhauerovom matricom da odredite koje su vam obaveze najznačajnije.

Ajzenhauerova matrica pomaže u kategorizaciji zadataka u četiri kvadranta na osnovu njihove važnosti i hitnosti. Najvažniji i hitni zadaci dobijaju najveći prioritet, dok se najmanje važni i manje hitni zadaci zakazuju za kasnije, delegiraju ili uklanjaju sa liste obaveza.

Korak 5: Zakažite vremenske blokove

Nakon što ste dali prioritet zadacima, sledeći korak je kreiranje tzv. vremenskih blokova. Najbolji način da se to uradi jeste da u kalendaru zabeležite određeno vreme za zadatke najvišeg prioriteta, potom za sastanke, a ako vam je ostalo dovoljno vremena, onda i za druge važne projekte i obaveze.

Da biste ceo proces učinili lakšim smanjili šanse da pogrešite postarajte se da vam vremenski blokovi budu dovoljo fleksibilni tako da ostavite prostor za neočekivane pozive i neizbežne smetnje. Potom odvojite i odredite fiksno vreme za rutinske zadatke kao što su doručak, jutarnji trening, večera i slično.

Ako je to moguće, zakažite sve sastanke u jednom vremenskom bloku, jer sastanci “razbacani” tokom dana mogu ometati produktivnost. Ne zaboravite da napravite vremenske blokove za odmor.

Korak 6: Pregledajte i revidirajte

Sada kada ste napravili svoju vremensku mapu, vreme je da je pregledate. Pogledajte da li vaša nedeljna vremenska mapa savršeno predstavlja način na koji želite da provedete nedelju. Ako nije, naravite izmene i izvršite prilagođavanja koja smatrate potrebnim. Međutim, veoma je važno da svako modifikovanje napravite pre nego što počnete da sledite plan, jer promena mape usred nedelje može da vam pokvari celokupan raspored.

Ukoliko uspete da ispratite svoju vremensku mapu, odlično. Ako to nije slučaj, razmislite šta je to što može da poveća vašu produktivnost. Da li postoje oblasti koje treba dodatno poboljšati? Na osnovu odgovora izvršite neophodna prilagođavanja vaših budućih vremenskih mapa.

Postavite rokove

Pored efikasne vremenske mape koja dobro funkcioniše, još jedna korisna NLP tehnika je postavljanje rokova. Pogotovo kada je reč o većim projektima, na ovaj način je verovatnije da ostanete motivisani i odgovorni da završite zartane zadatke do određenog vremena. Rok ujedno pomaže da se svaki zadatak razbije na manje delove kako bi se lakše izvršio.

Kreirajte “stop liste”

Nije važno napraviti samo listu obaveza, postaviti ciljeve i rokove i raditi. Kako biste izbegli odugovlačenje i održali produktivnost na visokom nivou, odmor je od ključnog značaja. Jedna od NLP tehnika koje vam ovde mogu pomoći je kreiranje „stop liste“. Napravite spisak aktivnosti koje se mogu obaviti da biste napravili pauzu od rada. Čitanje knjige, joga, meditacija, lagani trening ili bilo koja aktivnost koja vas opušta može poslužiti u ove svrhe.

Na kraju, dosledno korišćenje NLP tehnika može vam pomoći da iskoristite svoj pun potencijal na svim životnim poljima. Kreirajte “vremensku mapu”, raščlanite velike ciljeve na manje, postavite sebi rokove i ne zaboravite da odmorite. Uvidećete kako sve obaveze završavate mnogo lakše i na vreme, bez narušene produktivnosti.

/PR/

Fotografija:

  1. https://www.pexels.com/photo/black-twin-bell-alarm-desk-clock-on-table-714701/

Check Also

GRDELIČKA REGATA: Tradicionalni spust niz Južnu Moravu

Danas je održana tradicionalna Grdelička regata, dobro poznata manifestacija koja donosi spust čamcima i improvizovanim …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *