![](https://dnevnikjuga.rs/wp-content/uploads/2023/11/ljutenica1-1.jpg)
Pored sprže, roštilj mesa, ajvara, Leskovac je od danas ponosni vlasnik još jednog brenda – Leskovačke ljutenice.
Zavod za intelektualnu svojinu uručio je Privrednoj komori Jablaničkog i Pčinjskog okruga, rešenje o brendiranju Leskovačke ljutenice, odnosno sertifikat Leskovačka ljutenica.
![](https://dnevnikjuga.rs/wp-content/uploads/2023/11/cvetanovic-ljutenica.jpg)
“Najčešće asocijacije na grad Leskovac su dobar, kvalitetan roštilj i paprika, odnosno ajvar. Zato smo u prethodnom periodu energiju uložili u brendiranje roštilj mesa, ajvara, sprže, a dans evo i ljutenice. Grad je brendiranje ljutenice finansirao sa milion dinara, a ova ljuta đakonija neizostavna na zimskoj trpezi, poznat kao hrana koja otvara apetit i budi sva naša čula. Ovi gastronomski brendovi su specifičnosti na koje smo ponosni i koje ističemo sa ciljem da još više pronesemo glas o našem gradu i pomerimo granice naše prepoznatljivosti – kazao je predsednik Privremenog organa grada Leskovca, Goran Cvetanović.
Goran Jović, direktor Regionalne privredne komore, kazao je ovom prilikom da iza ovog brendiranja stoje dve godine konstantnog rada.
![](https://dnevnikjuga.rs/wp-content/uploads/2023/11/jovic-cvetanovic.jpg)
“Jedina smo privredna komora u Srbiji koja se bavi očuvanjem ovog autentičnog. Drago mi je što smo uspeli u tome, nadam se da ćemo prefiks „leskovački“ zaštititi i uključiti i druge brendove i ostaviti u nasleđe iza nas. Drago mi je što su to shvatili i proizvođači i sada smo ponosni nosioci pet brendova. Tri proizvoda, od 85 u Srbiji, su međunarodno zaštićena i još moramo raditi na tom polju – kazao je Jović.
![](https://dnevnikjuga.rs/wp-content/uploads/2023/11/368066311_361058109661920_1029505566239862459_n.jpg)
Inače u narednoj godini, grad planira da zaštiti i Leskovačku mučkalicu.