Gastronomski ili prehrambeni turizam podrazumeva potragu za jedinstvenim i nezaboravnim iskustvima konzumiranja hrane i pića, bilo blizu ili daleko.
Svaki turista jede oko tri puta dnevno i tako čini proizvodnju hrane jednom od osnovnih ekonomskih pokretača turizma.
Svetska agencija gastronomskog turizma ima sledeću klasifikaciju i definiciju gastronomskog turizma:
„Koristimo termin „prehrambeni turizam’’, ali osim hrane on podrazumeva i konzumaciju pića. Da bismo bili gastronomski putnici ne moramo da putujemo na drugi kraj države ili sveta, već možemo da istražujemo i u okolnim mestima, gradovima ili komšilucima. Ako ne napuštate često svoj komšiluk, zatim odete u drugi deo grada kako biste posetili posebnu radnju ili kako biste tamo jeli, onda ste vi „gastronomski putnik“ u svom sopstvenom dvorištu! Momenat putovanja se podrazumeva jer većina ljudi putuje barem u drugi deo svog grada, ako ne i regiona ili zemlje. Daljina nije toliko bitna kao faktor već činjenica da smo stalno u pokretu. Svi smo na neki način „putnici’’ i „gastronomi’’. Prema tome, svi smo mi na neki način „gastronomski putnici“.
Ovaj sadržaj je deo projekta koji je sufinansirala opština Vlasotince. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.