Sa sva četiri točka, već je zagazio u petu deceniju života, a izgleda kao da je juče sišao sa fabričke trake. Njegov vlasnik, Stefan Petrović iz Sevojna juče nam je pozirao ispred svog ”ljubimcu”, koji ima vrlo zanimljivu biografiju
Bordo-metalik farba bez grama prašine, nove felne, branici i brave, unutra sređen ko apoteka, pa nije ni čudo da je jedan ”fića” juče izazivao divljenje svih koji su pored njega prošli. Par ljudi je zastalo da ga detaljnije razgleda i slika se, jer se ”Fiat 750” već može smatrati oldtajmerom.
– Proizveden je 1981. godine i originalna boja mu je bila narandžasta. Prvi vlasnik mu je bio iz Sevojna, mesta odakle sam ja. Dugo godina nije vožen i prilično je propao. Kad smo rešili da ga restauriramo, najpre smo počeli da tragamo za autodelovima širom Srbije. Želeli smo samo orginalne delove i u toj odluci istrajali. Na kraju je ofarban i mislim da mu ova boja baš lepo stoji, priča kroz osmeh Stefan Petrović, inače leskovački zet.
Unutrašnjost fiće je u istoj nijansi, pa je ovaj mališa kompletno skockan:
– Tražimo mu original sedišta, ali ukoliko ne nađemo, postojeća ćemo tapacirati u belu kožu. Donji trap, odnosno pod je jako dobro očuvan i unutra samo menjamo patosnice. Ima kvalitetan motor, pa smo supruga i ja, pre par meseci njime došli iz Užica. Nismo imali nikakve probleme, a kod Prokuplja nas je umalo uhvatio radar zbog prebrze vožnje.
Fića je registrovan u junu, pre početka primene novih propisa i tada je tehnički pregled prošao bez problema. Stefan se nada da će tako biti i naredne godine, kako bi mogao još dugo da uživa u vožnji njime. Kao zaljubljenik u oldtajmere, želi da pronađe, kupi i sredi fiću ”Italijana”, sa vratima koja se otvaraju na kontra stranu:
– Radimo i na jednom mercedesu iz 1978. godine, a želja nam je, pošto supruga i ja živimo u Americi, da kupimo i dopremimo u Srbiju popularnog ”mustanga šelbi” iz 1966.-te godine. To je naš, pre svega, moj hobi i nimalo nije jeftin, ali ja uživam. Svakodnevno dobijam ponude da ga prodam, jer se takvi u Evropi mogu preprodati i za 8-10.000 evra.
Još jedna potvrda da se koristi u Srbiji, jeste što zadnju haubu poluotvorenom drži- klip kukuruz. Stefan kaže da je to uradio namerno i da je to ranije na istom automobilu bila česta praksa, pošto je motor mogao često da se hladi.
Fića, priznaje Stefan, nije za svakodnevnu vožnju i zimu provodi u garaži, a ulicama počne da se šepuri sa prvim lepim danima. Nije isključeno, kaže da, prilikom naredne registracije, na tablama, umesto brojeva stoji ”leskovački zet”, čime bi ga učinio još atraktivnijim i zanimljivijim, posebno kad krene šetnja po ”Fićijadama”, na kojima redovno učestvuje.