Dopis direktorima škola: Evo kako će izgledati karaj školske godine u Srbiji

Direktorima osnovnih i srednjih škola u Srbiji stigao je dopis povodom iznenadne odluke Vlade Srbije da se školska godina završi dve nedelje ranije.

U dopisu u koji je naš portal imao uvid Ministarstvo se poziva na mogućnost odstupanja od utvrđenog broja nastavnih dana do pet odsto, koju ostavlja kalendar vaspitno-obrazovnog rada. Ta mogućnost biće iskorišćena pa će drugo polugodište školske 2022/2023. godine za učenike osnovne i srednje škole, u delu koji se odnosi na redovnu nastavu, biti završeno se u utorak, 6. juna 2023. godine.

U dopisu se Ministarstvo poziva i na podzakonska akta kojima je uređeno ocenjivanje učenika u osnovnom i srednjem obrazovanju i vaspitanju, a koji kažu da je potrebno je da škola utvrdi predlog zaključnih ocena na kraju školske godine najkasnije do 6. juna, o čemu blagovremeno obaveštava učenike i njihove roditelje, odnosno druge zakonske zastupnike.

“Prilikom upoznavanja učenika i roditelja sa predlogom zaključne ocene, nastavnik daje i obrazloženje ocena, kao i sugestije za učenika o tome na koji način mogu da, ukoliko žele, poprave ocenu. Posebno je potrebno da se vodi računa, prilikom utvrđivanja predloga zaključnih ocena, o odredbama koje se odnose na mogućnost predlaganja zaključne ocene u slučajevima kada je učenik ocenjen manje puta od propisanog, u skladu sa članom 5. stav 2. Pravilnika o ocenjivanju u osnovnom obrazovanju i vaspitanju i članom 17. st. 9. i 10. Pravilnika o ocenjivanju u srednjem obrazovanju i vaspitanju“, navodi se u dopisu.

Član 5 (Pravilnika o ocenjivanju u osnovnom obrazovanju i vaspitanju)

Učenik se ocenjuje najmanje četiri puta u polugodištu, a ako je nedeljni fond časova obaveznog predmeta, izbornog programa i aktivnosti jedan čas najmanje dva puta u polugodištu.

Učeniku koji nije ocenjen najmanje četiri puta iz obaveznog predmeta i izbornog programa drugi strani jezik u toku polugodišta, odnosno najmanje dva puta u toku polugodišta ukoliko je nedeljni fond obaveznog predmeta, izbornog programa i aktivnosti jedan čas, ne može da se utvrdi zaključna ocena, izuzev u slučaju kada zbog ugroženosti bezbednosti i zdravlja učenika i zaposlenih nije moguće oceniti učenika potreban broj puta.

U dopisu koji su škole danas dobile Ministarstvo ukazuje i da je potrebno da se pažnja obrati i na formativno i na sumativno ocenjivanje.

„Prilikom pripreme zaključne ocene nastavnik treba da ima u vidu i samostalnost i angažovanje učenika i u okviru drugih oblika obrazovno-vaspitnog rada čija realizacija doprinosi ostvarivanju ishoda obaveznih predmeta, izbornih programa i aktivnosti“, navodi se u dopisu direktorima.

Ministarstvo je od škola zatražilo i da nastavnici i stručni saradnici u okviru ostalih oblika obrazovno-vaspitnog rada organizuju aktivnosti i teme u cilju razvoja socijalnih i emocionalnih veština učenika, kao na primer: tolerancije, empatije, timskog rada, kreativnosti, samokontrole, optimizma, poštenja i zahvalnosti.

A šta posle 6. juna?

“U periodu od 7. juna, odnosno nakon završetka drugog polugodišta u delu koji se odnosi na redovnu nastavu i najkasnije do 20. juna u školama se ostvaruju oblici obrazovno-vaspitnog rada (dopunska, dodatna i pripremna nastava i nastava u prirodi), kao i ostali oblici obrazovno-vaspitnog rada u skladu sa godišnjim planom rada škole, u cilju obezbeđivanja boljih postignuća učenika na kraju školske 2022/2023. godine, a sve u najboljem interesu učenika.” – stoji u dopisu u kom se dodaje i da se od škola se očekuje da svakom učeniku koji nije zadovoljan predlogom zaključne ocene, obezbedi uslove da tu ocenu i popravi ukoliko pokaže rezultat koji je osnova za popravljanje ocena.

Izvor: Zelena Učionica

Check Also

Počelo sufinansiranje neinvazivnih prenatalnih testova

Gradonačelnik Leskovca dr sci. med. Goran Cvetanović potpisao je ugovor za finansijsku pomoć za sprovođenje …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *