Društvene mreže postale su ovih dana opasno igralište za decu i mlade. Čini se da ni sami osnivači platformi poput Fejsbuka, Instagrama i TikToka nisu ni slutili koliku će moć imati društvene mreže u dvadeset prvom veku.
Najsnažnije sredstvo za manipulaciju i plasiranje raznih, nefiltriranih sadržaja, sve više se koristi i u našim krajevima. Ukoliko ne naučimo učenike da razviju kritički odnos prema ogromnoj količini sadržaja, tačnije, ukoliko ih ne naučimo na koji način mogu prepoznati zloupotrebu društvenih mreža, upašće lako u zamku koja ih, kako ovih dana saznajemo, može koštati i života.
Razvoj kritičkog mišljenja kod učenika jedan je od osnovnih ciljeva redovne nastave. Kako je u poslednje vreme nastava izmeštena sa of u onlajn prostor, valjano bi bilo ukazati učenicima, ali i roditeljima i nastavnicima, na sve opasnosti koje vrebaju.
Projektni tim OŠ „Vladimir Rolović“ iz Beograda koji predvodi profesorka srpskog jezika i književnosti iz Pirota, Milica Živković, pokrenuo je edukativan projekat “Školo gram”namenjen učenicima od 5. do 8. razreda, a koji ima za cilj da korišćenje popularnih društvenih preokrene u svojstvu nauke a ne samo razonode i dokolice.
” Cilj nam je da Instagram preplavimo stihovima, naučnim eksperimentima, sportskim veštinama, muzičkim, likovnim i igračkim talentima, da razmenjujemo iskustva, putujemo kroz vreme, družimo se i rešavamo matematičke probleme – navode iz projektnog tima.
Projekat ŠkoloGram podrazumeva niz aktivnosti koji će se realizovati u martu 2021. godine. Naša škola objavila je tri konkursa – literarni, logo-konkurs i foto-konkurs.
Učesnici literarnog konkursa mogu biti učenici od petog do osmog razreda svih škola u Srbiji. Učesnici logo i foto-konkursa mogu biti sadašnji učenici OŠ “14. oktobar”, roditelji i bivši učenici naše škole. Pored toga, projekat obuhvata i pametne izazove u kojima će učestvovati učenici i mentori OŠ “14. oktobar”, OŠ “Vladimir Rolović” i OŠ “Vuk Karadžić”.
Pored takmičenja u izazovima, na Instagram stranici postavićemo i filmove, emisije i reportaže, koje su snimali učenici kako bi podigli svest o zloupotrebi društvenih mreža i opasnostima koje vrebaju. Reći ćemo NE vršnjačkom i internet nasilju i podsticati učenike da Instagram koriste mudro, da znaju da upotrebe, ali ne i da zloupotrebe sadržaje koji su im plasirani.
Vrlo je važno da između porodice, škole i ostalih kulturnih i obrazovnih institucija, ali i medija, postoji čvrsta korelacija kako bismo u ovim teškim vremenima sačuvali naše mlade i obezbedili im sigurno detinjstvo i srećno odrastanje – poručuje projektni tim ŠkoloGrama.
Izvor: zelenaucionica.com