Povodom višestrukog ubistva koje se maja meseca tekuće godine desilo u Leskovcu, ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja Vlade Republike Srbije po službenoj dužnosti izvršilo je nadzor nad stručnim radom Centra za socijalni rad Leskovac i Centra za socijalni rad Bojnik.
Ovom prilikom utvrđeni su određeni propusti u radu stručnih radnika tih centara, zbog čega su njihovim rukovodiocima izdati nalozi da zbog utvrđenih propusta utvrde odgovornost stručnih radnika koji su postupali u zaštiti dece i porodice i obezbede da svi stručni radnici koji rade na zaštiti dece prođu dodatne edukacije kako bi unapredili svoja znanja i veštine za rad sa decom koja su izložena nasilju.
Ovom prilikom žaštitnik građana dao je Centrima preporuke za dalje delanje.
Preporuke koje su donete su sledeće:
- obezbedi utvrđivanje odgovornosti zaposlenih u navedenim centrima,
- utvrđivanje odgovornosti direktora centara za socijalni rad
- preporuka koja se odnosi na obavezu Ministarstva da obezbedi da se izloženost deteta nasilju nad drugim članom porodice ili detetu bliskom licu tretira kao zlostavljanje ili zanemarivanje, iako isto spada u elementarna znanja i stručni standard koji se podrazumeva u radu stručnjaka organa starateljstva sa žrtvama nasilja i zlostavljanja i koji je opšte poznat u stručnom radu u oblasti nasilja u porodici.
U skladu sa tim, izdavanje naloga svim stručnjacima centara za socijalni rad za postupanje po navedenom standardu predstavljalo bi, na određi način, i nepoštovanje njihovih stručnih kompetencija i način njihovog omalovažavanja kao stručnjaka koji obavljaju složen i društveno odgovoran rad.
Treća preporuka zaštitnika građana, koja se odnosi na navodnu odgovornost zaposlenog u Ministarstvu, biće pažljivo razmotrena i u odnosu na nju će se postupiti u skladu sa zakonom.
Navedeno postupanje zaštitnika građana podudara se sa načinom rada tog organa, koji u poslednje vreme karakterišu vrlo intenzivirane aktivnosti u kontroli rada ustanova socijalne zaštite u oblasti porodičnopravne i socijalne zaštite, davanje vrlo kratkih i nerealnih rokova za postupanje tim ustanovama uprkos poznatom broju i strukturi zaposlenih u tim ustanovama i objektivnim okolnostima u kojima rade zbog vrlo povećanog broja slučajeva i epidemiološke situacije.