Nakon Brestovca, Centar za socijalni rad, otvorio je Kancelariju i u Vučju, koja će žiteljima ovog dela opštine itekako biti od pomoći, jer će, samo na putnim troškovima ostvariti znatne uštede.
Kancelarija Centra za socijalni rad je smeštena u zgradi Doma kulture, a njeno opremanje podržalo je devet preduzeća iz porečkog kraja.
Procedura za ostvarivanje prava na jednokratnu novčanu pomoć, ali i trajniju socijalnu zaštitu, zahteva nekoliko odlazaka do Leskovca, Centra za socijalni rad i drugih službi, radi pribavljanja neophodnih potvrda i uverenja, a to košta.
– To znači da će Vučjanci i meštani okolnih sela, štedeti vreme i novac, jer će u ovoj kancelariji moći da dobiju sve potrebne informacije, podnose zahteve i ostvare pravo na novčanu socijalnu pomoć.Želim da se zahvalim Domu kulture Vučje, koji je ustupio prostoriju za ove potrebe, kao i svim privrednicima, koji su dali donaciju za nabavku nameštaja i računarske opreme , čime su još jednom pokazali humanost i odgovornost prema zajednici u kojoj posluju i žive, istakao je na otvaraju gradonačelnik Leskovca, Goran Cvetanović.
Sledeći uporno poslovnu politiku ”Socijalna zaštita na kućnom pragu”, Centar za socijalni rad u Leskovcu je, zahvaljujući lokalnoj samoupravi, uspeo da iznadje način da posle Brestovca, otvori kancelariju i u Vučju, a uskoro i u Grdelici;
– Intencija i zadatak Centra i lokalne samouprave je da, kroz podizanje pristupačnosti i dostupnosti sistema socijalne zaštite, obezbedi podjednako podjednako kvalitetnu, efikasnu, racionalnu,sveobuhvatnu socijalnu zaštitu svim gradjanima Leskovca, bez obzira na to gde žive, imajući u vidu teritorijalnu razudjenost ove teritorije. Ono po čemu će ova Kancelarija posebno biti vredna jeste njena multifunkcionalnost, što znači da neće imati samo ulogu prijemnog šaltera, već će to biti kancelarija za materijalna davanja u kojoj radi socijalni radnik, koji će sprovoditi kompletan proces ostvarivanja prava na socijalnu uslugu, rekao je direktor Centra, Boban Ilić.
On dodaje da će u kancelariji, socijalni radnik, nakon prijema zahteva i njegove stručne obrade i početne procene, podnosioca zahteva obići na terenu, doneti socio-ekonomsku anamnezu i dati svoj nalaz i mišljenje, a potom i izdati rešenje. Zahvaljujući savremenoj kompjuterskoj tehnici i programima, iz kancelarije će se, poslužbenoj dužnosti dobijati sva uverenja i potvrde, koje je tražilac, inače, dužan da podnese, kaže socijalni radnik, Rade Stojiljković.
Predsednik Mesne zajednice Radonjica, Božidar Stamenković, zahvalan je lokalnoj samoupravi i Centru na približavanju usluga socijalne zaštite gradjanima porečkog kraja:
– Ova kancelarija za naš kraj mnogo znači,jer je na ovom prostoru dosta korisnika socijalne pomoći , kojima će ušteda troškova prevoza, a oni nisu mali, višestruko značiti.
Srba Milić iz Miroševca, jedan od prvih koji je, u novoj kancelariji podneo zahtev, ističe da će njemu i svima u sličnoj situaciji, mnogo značiti to što neće morati svaki put da odlaze u Leskovac i čekaju u redovima u Centru i drugim institucijama . U njegovoj sedmočlanoj porodici, niko nema stalan posao, a on u planini radi na seči drva, kako bi deci obezbedio najneophodnije. Tamo se i razboleo, pa danas podnetim zahtevom, moli Centar za jednokratnu pomoć, kako bi u Beogradu obavio neophodne zdravstvene preglede.
Centar za socijalni rad, jedna je od najznačajnijih gradskih institucija, pa je podizanje nivoa pruženih usluga i stvaranje uslova za nesmetan i kvalitetan rad stručnih službi, i dalje prioritet lokalne samouprave.
– Grad Leskovac je, ove godine, finansirao nabavku metal detektor vrata, u cilju podizanja bezbednosti upošljenika i korisnika, a uskoro očekujemo da, u saradnji sa Ministarstvom gradjevine, ova ustanova dobije, takozvane panik tastere, kao oblik dodatne zaštite.U 2017. Izdvojili smo sredstva za preuredjenje pisarnice, renoviranje prijemne kancelarije i sobe za vidjanje u kontrolisanim uslovima. Običnu rasvetu smo zamenili led osvetljenjem i za sve ove radove izdvojili 8oo hiljada dinara. Sledeće nedelje, Centar će ući u proces digitalizacije, što će Ustanovi omogućiti prelazak na elektronsko poslovanje.
Inicijativu lokalne samouprave, prihvatila je i Vlada Republike Srbije, koja je obezbedila dodatna sredstva za podizanje kvaliteta rada Centra. Do kraja godine, stići će novo terensko vozilo, a preko Kancelarije za upravljanje javnim ulaganjima, obezbedje su sredstva za kompletno renoviranje zdrade u 2018. godini, najavio je gradonačelnik.
Opremanje kancelarije u Vučju pomogla preduzeća: Jugprom, Bata Đ, Fungo jug, 4M, Beli bor, Mita iz Bobišta i Maiv iz Miroševca, kojima su uručene zahvalnice.
S. Ć.