Gradonačelnik Leskovca dr Goran Cvetanović obišao je danas radove na asfaltiranju ulice Rade Žunića, odnosno ulaza u Leskovac iz pravca Bojnika i Gornjeg Stopanja.
Danas je počelo postavljanje završnog sloja asfalta u dužini od 700 metara, čime radovi na rekonstrukciji ulaza u grad ulaze u završnu fazu.
“Ukupna vrednost radova koje smo započeli krajem 2023. godine iznosi 183 miliona dinara, i oni obuhvataju rekonstrukciju u dužini od 1600 metara. Osim ovog, kapitalnog projekta, kada je reč o saobraćajnoj infrastrukturi u našem gradu i Leskovcu uopšte, rekonstruisana je, podsetiću vas, i Prvomajska ulica, koja se nastavlja na pomenuti put u dužini od 270 metara, u vrednosti od 6 miliona dinara. Pored toga, ovde je kompletno promenjena vodovodna mreža i osvetljenje a investicija je iznosila 38 miliona dinara. Uređenje i poboljšanje infrastrukture sprovodi se sa ciljem da se značajno unapredi saobraćaj i život građana naše zajednice. Zato smo značajna sredstva uložili da svi putevi koji vode u Leskovac i iz našeg grada budu adekvatni za frekvenciju saobraćaja prema Leskovcu i iz Leskovca“. – rekao je gradonačelnik Leskovca dr Goran Cvetanović na konferenciji za medije održanoj danas u ulici Rade Žunić.
Gradonačelnik Cvetanović podsetio je ovom prilikom na uspešno realizovane projekte u prethodnom periodu među kojima su:
“Put Leskovac – Vlasotince 283,3 miliona dinara, put Leskovac – Lebane 176,6 miliona dinara, put Leskovac – Bogojevce 56,5 miliona dinara, Bulevar Nikole Pašića 320 miliona dinara i put Leskovac – Vučje 405 miliona dinara, put Leskovac – Brestovac vrednosti 114,6 miliona dinara“. – istakao je Cvetanović.
Izvršni direktor Sektora za izgradnju JP Urbanizam i izgradnja Ljiljana Mihajlović rekla je:
“Ukupna dužina koja je previđena za rekonstrukciju je 1600 metara. Danas se izvode završni radovi na ugradnji habajućeg sloja asfalta na deonici od 700 metara. Saobraćajni profil saobraćajnice je 15 metara od toga 7 metara je kolovoz sa dve saobraćajne trake i imamo razdelni pojas u širini od 80 sm sa obe strane i takođe planirane su i izgrađene biciklistička i pešačka staza. Pored ovih radova izvedeni su i radovi na delu kanalizacione mreže koja je nedostajala ovom delu u dužini od oko 350 metara a takođe izvršeno je i izmeštanje stubova rasvete prema uslovima koje sad diktira pravac saobraćajnice“.
Inače uporedo sa radovima na asfaltiranju ove deonice, izvođač danas započinje i rušenje desne strane trotoara na preostaloj deonici, i radove će izvoditi naizmenično kako ne bi dolazilo do prekida saobraćaja. Investitor radova je JP Putevi Srbije, a izvođač Trejs.
Gradonačelnik Cvetanović je danas govorio i priključcima za ulice koje se naslanjaju na ulicu Rade Žunić:
„Bilo je dosta pisanja o bočnim ulicama i po mom shvatanju opravdano. Redovno obilazim radove, pratim šta se dešava, ulaz ka tržnom centru je bio blokiran i smatrao sam da zbog eventualnog poziva Službi hitne pomoći ili vatrogascima mora biti slobodan pristup sa obe strane zbog efikasnosti i brzine i upravo ovih dana je sklonjena ta barijera. Na osnovu podataka koje su mi dali stručni saradnici, iz bezbedonosnih i praktičnih razloga nije moguće izvesti priključak za svaku ulicu koja se oslanja na ulicu Rade Žunić, već se saobraćaj levo i desno prihvata uz pomoć gradskih saobraćajnica kao što su Mokranjčeva ulica, Filipa Kljajića, ulica Dubočica, ulica Deveta i sa njih se saobraćaj spaja sa ulicom Rade Žunić. Za sve manje ulice koje gravitiraju ka ulici Rade Žunić i koje nemaju alternativni izlaz, obezbeđeno je spuštanje ivičnjaka i pristup glavnoj saobraćajnici u saradnji sa meštanima tih ulica.“
Osvrnuo se i na navode da određeni hidranti nisu postavljeni na adekvatan način i kazao:
„Godine 2020. u ovoj ulici izvršena je rekonstrukcija vodovodne mreže, nakon toga i postavljanje osvetljena, i sami znate da je ovde bio mrak, da su se ljudi kretali u mraku. Vodovodna mreža je urađena na osnovu Rešenja o odobrenju za izvođenje radova čiji sastavni deo je bila projektno-tehnička dokumentacija i na osnovu čega je izgrađen i predmetni podzemni hidrant. Napred navedenom tehničkom dokumentacijom je između ostalog bio definisan i položaj i visina predmetnog hidranta.
Hidrant se nalazi uz kolovoz gde je, prema projektnoj dokumentaciji, predviđen prostor (koridor) širine 0,8m za postavljanje stubova javnog osvetljenja kao i postavljanje saobraćajnih znakova.“
Prikazao je fotografiju na kojoj se vidi da tačno postoji pomenuti prostor i kazao:
„Hidrant položajno ne ometa prilaz dvorištu i garaži kod broja 45 u ul. Rade Žunić, kao i odvijanje saobraćaja na biciklističkoj stazi. Hidrant je udaljen od ulaza u dvorište na oko 2m. U nadležnosti JKP Vodovod Leskovac je održavanje ulične mreže, a sve u cilju urednog snabdevanja potrošača higijenski ispravnom vodom. Hidrant je deo ulične vodovodne mreže i kao takav ima ulogu i funkciju i ne može se uklanjati. Položaj i mesto istog je definisano propisima za tu vrstu radova. JKP Vodovod Leskovac je na zahtev stranke upućen mejlom 19.07.2024.godine, bio jedino u mogućnosti da izvrši nivelisanje hidranta i to do kote do koje omogućava konstrukcija istog i njegovo funkcionisanje. Nivelisanje je izvršeno na način sečenja „ušica“ hidranta i postavljanja hidrantske kape.“