Učenici Tehničke škole u Vlasotincu učestvuje u dva projekta u okviru Programa ”Erazmus +”, a početkom marta, biće domaćin svim partnerima, koji će raditi na daljem unapređenju platformi
Tokom februara, profesori i učenici Tehničke škole u Vlasotincu učestvovali su na završnom sastanku dvogodisnjeg Erazmus + projekta “Učimo drugacije” u gradiću Laa u okolini Beča.
Sa partnerima iz Grčke, Kipra, Portugala, Rumunije i domaćinom iz Austrije, projekat vodi Ekonomska škola iz okoline Beča (Bundeshandelsakademie), a tema je bila individualizacija, personilizacija i diferencijacija savremene nastave.
Svim učenisnicima ovo je bilo nezaboravno iskustvo, gde, ne samo da su učili o inovativnim metodama u nastavi, već i imali prilike da upoznaju lokalne običaje i kulturu, a i da razmene iskustva i steknu trajna prijateljstava sa partnerima iz Evrope.
U sklopu drugog Erazmus+ KA2 projekta” Digital Learning Paths”, održane su edukacije za 8 partnera iz 6 zemalja, čiji je cilj priprema digitalne platforme ”Ariadna”, za različite tehničke profile na engleskom jeziku, koju će korisiti učenici širom Evrope.
Trening sastanci su održani u Bukureštu i Briselu, a projektom koordinira Tehnička škola Iz Brisela (GO! technisch atheneum Zavelenberg Sint-Agatha-Berchem). Partneri su škole iz Španije, Grčke, Hrvatske i Rumunije.
Sledeci sastanak svih partnera i dalji rad na platformi je u Vlasotincu, početkom marta.
Inače, Erazmus + program je najveći EU fond za unapređenje obrazovanja kroz procese modernizacije i internacionalizacije, tj. širenja mreže kontakata i razmenu dobre prakse sa ostalim evropskim školama iz razvijenijih zemalja. Novi Erazmus +program traje od 2021.-2027. godine, a predviđeni budžet je 26 milijardi evra.
U narednom periodu, Dragan Živković, profesor u Tehničkoj školi Vlasotince i Erazmus + ambasador, će održati niz prezentacija lokalnog i regionalnog karaktera, kako bi se što veći broj škola uključio u Erazmus+ projekte, čime bi se, kroz razmenu sa vršnjacima i unapređenje kvaliteta obrazovnih ustanova, stvorili bolji uslovi za razvoj učeničkih potecijala i talenata.
.