
Prevenciju digitalnog nasilja važno je sprovoditi na svim nivoima, počevši od pojedinca/ke, zatim porodice, obrazovno-vaspitne ustanove, telekomunikacionih kompanija, državnih institucija, društva u celini.
Kada je reč o obrazovno-vaspitnom sistemu, i preventivne i interventne aktivnosti u vezi sa nasiljem, zlostavljanjem i zanemarivanjem (uključujući i digitalno nasilje) regulisane su zakonskim propisima, odnosno pravnim dokumentima.
U prevenciji digitalnog nasilja ključnu ulogu imaju:
Digitalna pismenost ili digitalna kompetencija predstavlja jednu od ključnih veština neophodnih za „preživljavanje” u 21. veku.
Prema Evropskom okviru ključnih kompetencija za celoživotno učenje digitalna kompetencija nalazi se među osam ključnih kompetencija za celo životno učenje i aktivno učešće u društvu, a definiše se kao sposobnost kritičkog i bezbednog korišćenja tehnologije na poslu, u slobodno vreme i u komunikaciji.
U mnogim zemljama sveta DIGITALNA PISMENOST uključena je u nastavni program svih predmeta, na svim nivoima obrazovanja!
– razvijanje digitalne pismenosti mladih i odraslih (nastavnika/ca i
roditelja) s ciljem da se unaprede njihove veštine primene tehničkih
mera zaštite, ali, još važnije, da se razvije svest o rizicima, ali i o potencijalima i pozitivnim aspektima korišćenja digitalne tehnologije;
-sticanje socijalnih veština, odnosno veština nenasilne komunikacije i u realnom i u digitalnom okruženju, kao i negovanje porodične/školske klime koja ne toleriše nijednu vrstu nasilju, pa ni digitalno.
Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.