
U Centralnom registru stanovništva, proverite lične podatke, jer će ih institucije kojima se obraćate, pribavljati po službenoj dužnosti. U slučaju netačnosti, možete podneti zahtev za ispravku ili dopunu podataka
Ovaj registar objedinjuje podatke o građanima iz 13 službenih evidencija, koje vode različite institucije. Tu su podaci o imenu i prezimenu, datumu rođenja, bračnom statusu, podaci o roditeljima, adresa, broj lične karte i pasoša, broj socijalnog osiguranja, kao i podaci o strancima u našoj zemlji.
Svrha formiranja jedinstvene, centralizovane i pouzdane državne baze podataka jeste da, u različitim postupcima pred organima javne uprave, službenici više ne traže od građana dostavljanje dokumenata, već ih pribavljaju po službenoj dužnosti, što obezbeđuje efikasnije vođenje postupaka i upravljanje evidencijama, istovremeno smanjujući troškove administracije.
Kako bi se uneti podaci mogli koristiti, neophodno je da budu tačni i ažurni, pa je neophodno da građani provere ispravnost podataka, koji se o njima vode u ovom registru i to tako što će im pristupiti preko Portala eUprava.
Radi zaštite podataka o ličnosti, korisnicima je pristup omogućen na dva načina: Kvalifikovanim elektronskim sertifikatom i Dvofaktorskom autentikacijom. Na taj način, samo vi možete da pristupite svojima podacima, izvršite proveru njihove tačnosti i podnesete zahtev za ispravku ili dopunu.
Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave, poziva građane da provere svoje podatke u Centralnom registru.