
Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Vlade Republike Srbije saopštilo je danas da će se, na osnovu odluke Tima za praćenje i koordinisanje primene preventivnih mera u radu škola, od ponedeljka, 20. septembra, kombinovana nastava primenjivati u 7. i 8. razredu osnovnih škola na teritoriji devet lokalnih samouprava.
Kombinovana nastava (drugi model organizacije obrazovno-vaspitnog rada) primenjivaće se u Arilju, Bogatiću, Valjevu, Lajkovcu, Ivanjici, Knjaževcu, Koceljevi, Kragujevcu i Topoli.
Drugi model nastave podrazumeva da se obrazovno-vaspitni proces organizuje kombinovanjem neposredne nastave i nastave na daljinu, a odeljenja su podeljena u grupe.
Ovaj model će se primenjivati od 20. septembra i u srednjim školama na teritoriji 45 lokalnih samouprava i to u Beogradu, Krupnju, Svilajncu, Boru, Šapcu, Ćupriji, Petrovcu na Mlavi, Gornjem Milanovcu, Vranju, Zaječaru, Lučanima, Trgovištu, Kosjeriću, Čačku, Aleksandrovcu, Prijepolju, Aleksincu, Trsteniku, Čajetini, Nišu, Kraljevu, Bojniku, Sokobanji, Novom Pazaru.
Takođe, ovaj model će se sprovoditi i u Vlasotincu, Babušnici, Tutinu, Leskovcu, Velikoj Plani, Kikindi, Vršcu, Smederevu, Rumi, Valjevu, Smederevskoj Palanci, Prokuplju, Ubu, Despotovcu, Aranđelovcu, Bogatiću, Jagodini, Kragujevcu, Vladimircima, Paraćinu i Topoli.
Treći model (onlajn nastava) primenjivaće se u srednjim školama na teritoriji osam lokalnih samouprava i to u Bajinoj Bašti, Užicu, Lebanu, Lajkovcu, Ljigu, Ivanjici, Beloj Palanci i Sremskoj Mitrovici.
Ovaj model organizacije obrazovno-vaspitnog rada primenjivaće se i dalje u osnovnim i srednjim školama na teritoriji AP Kosovo i Metohija.
Pre donošenja odluke, za svaku lokalnu samoupravu razmatrani su opšta epidemiološka situacija, podaci iz nadzora o obolevanju od COVID-19 kod učenika i nastavnika, kao i podaci o utvrđenim klasterima obolelih, odnosno broju odeljenja koja su prešla na treći model nastave usled obolevanja učenika.
U svim ostalim osnovnim i srednjim školama u Srbiji primenjuje se prvi model organizacije obrazovno-vaspitnog rada koji podrazumeva neposrednu nastavu u školama.