Iako je zakonska obaveza komunalnih preduzeća da, anketirajući korisnike, ocenjuju kvalitet svojih usluga, većina to ne radi ili radi delimično, ostavljajući na sajtu preduzeća mogućnost da se građani izjasne o pruženoj usluzi.
To ne daje mnogo prostora građanima da ocene kvalitet komunalnih usluga, iako na to imaju pravo po zakonu. Sajt oceniuslugu.rs je objedinio informacije o svim javnim komunalnim preduzećima u Leskovcu, kao i o privatnim preduzećima koja pružaju komunalne usluge građanima i daje mogućnost za ocenu i komentar komunalne usluge.
-Sa aspekta korisnika komunalnih usluga (tzv. usluga od opšteg ekonomskog interesa), Zakonom o zaštiti potrošača propisano je njihovo pravo da dobiju odgovarajuću uslugu određenog kvaliteta. Komunalnim preduzećima nametnuta je obaveza da pruže uslugu odgovarajućeg kvaliteta po pravičnoj ceni i da održavaju taj kvalitet u skladu sa propisima. Dakle, izjašnjavanje o kvalitetu je važna povratna informacija za komunalna preduzeća, ali i za jedinice lokalne samouprave koje vrše nadzor nad radom komunalnih preduzeća i otklanjaju nepravilnosti u njihovom radu, a sve sa krajnjim ciljem da korisnici budu zadovoljni – kaže projekt menadžer Udruženja Tim 42 Petar Đurović.
Na sajtu se mogu naći informacije o 14 javnih i privatnih preduzeća koja pružaju komunalne usluge: JKP Komunalac, JKP Vodovod, JKP Toplana, JP Dom, JP Urbanizam i izgradnja, JP Pijaca, Porr Werner & Weber, Metroparking Jug, preduzeće Lux i autoprevoznici Frenki, Goran, Aleks bon turs, Mitić i Jugotrans.
Prosečna ocena korisnika za svaku uslugu, kao i njihovi komentari biće objavljeni i vidljivi na sajtu, tako da će svi posetioci sajta imati uvid u zadovoljstvo korisnika pruženim komunalnim uslugama, kažu u Udruženju Tim 42 i naglašavaju da će sve ocene i predloge proslediti kako samim preduzećima, tako i lokalnoj samoupravi kao nadzornom organu. Vrednovanje kvaliteta komunalnih usluga na ovaj način deo je projekta „Za kvalitetnije komunalne usluge“, koji sprovodi Udruženje Tim 42 uz podršku Fonda za jug Srbije.