Na današnjoj prezentaciji u Skupštinskoj sali grada Leskovca, predstavljeni su rezultati istraživanja koje je sprovela Srpska akademija nauka i umetnosti u saradnji sa Ekonomskim fakultetom u Nišu a tiču se razvoja turizma i potencijala koje naš grad i Jablanički okrug ima.
Istraživanjem je obuhvaćena „Analiza privredne strukture i turistički proizvod Grada Leskovca“ i izneti su podaci na temu „Tržišta rada i poslovnog okruženje kao determinante razvoja Grada Leskovca“.
Gradonačelnik Leskovca je ovom prilikom istakao da je naš grad itekao ima šta da ponudi što se tiče turizma, gastronomije, obrazovanja, kulture…
„Leskovac, kao najveći grad u Jablaničkom okrugu, predstavlja regionalni, privredni, zdravstveni, kulturni i obrazovni centar u jugoistočnom delu Srbije. Ove karakteristike su prednosti za jačanje turističke ponude našeg grada. Cilj ovog projekta bila je analiza ekonomske aktivnosti i performansi privrede Grada Leskovca, kao i komparativna analiza regiona Južne i Istočne Srbije sa aspekta nekih od osnovnih socio-ekonomskih indikatora kakvi su regionalni bruto domaći proizvod, zaposlenost, zarade, obrazovna i starosna struktura. Primarna faza istraživanja bila je usmerena na komparativnu analizu četiri statistička regiona u Republici Srbiji i njen rezultat bio je pozicioniranje regiona Južne i Istočne Srbije u odnosu na ostale regione.“
Skupu se obratio i akademik Ninoslav Stojadinović, predsednik Ogranka Srpske akademije nauka i umetnosti u Nišu koji je ovom prilikom kazao da
„Mi smo nedavno završili tri godine napornog rada na širenju i snaženju duha i misije SANU u istočnoj Srbiji i davanju neophodnog zamaha ka unapređenju naučnog rada i umetničkog stvaralastva koje je od vitalnog značaja za društveni, ekonomski i ukupni razvoj ovog dela naše zemlje. Uradili smo veliki broj istraživanja koja su od opšteg značaja i primenjiva su na upravne okruge u Srbiji. Naša ideja je bila da malo šire sagledamo sve aspekte razvoja turizma i ugostiteljstva u vašem gradu. Grad Leskovac je želeo da se fokusiramo na jednu oblast, što je dobro, ali uvek ima prostora da se usmerimo na druge oblasti.“
Zaključci sa ove prezentacije su da treba da Grad treba malo više da se okrene internet prezentaciji turističkih potencijala, da se stvore uslovi za smeštaj turista, da im se ponudi usluga poput spa centra, reši parking prostor, da se Turistička organizacija grada aktivnije uključi u promociji i plasiranju potencijala ali pre svega toga neophodno je postaviti strateške smernice razvoja turizma. Na kraju prezentacije ocenjeno da su statistika kojom se Ekonomski fakultet bavio i praksa nešto što treba pomiriti kako bi se turistički potencijal Leskovca maksimalno iskoristio.