Uz pomoć sredstava iz grant programa Predškolska ustanova „Vukica Mitrović“ zajedno sa svojim partnerima Gradom Leskovcem, Centrom za socijalni rad Leskovac i Uduženjem roditelja „Ringeraja“ u prethodnom periodu razvila je veliki broj aktivnosti čija je realizacija donela i značajne rezultate.
Na prvom mestu, povećan je obuhvat dece predškolskim vaspitanjem i obrazovanjem u seoskim sredinama. U selu Brestovcu formirane su dve nove grupe u koje je upisano po dvadesetoro dece. U Turekovcu je formirana jedna grupa u koju je upisano osamnaestoro dece, a plan je da se grupa u narednom periodu proširi.
Sa ciljem usavršavanje vaspitno – obrazovnog rada sa decom koji prati dečja interesovanja i potrebe porodice, Leskovac jača kapacitete ustanova i organizacija za pružanje usluga deci iz osetljivih društvenih grupa. U tom kontekstu adaptiran je i opremljen prostor za boravak u selu Brestovcu ( dve grupe) i opremljen je prostor u selu Turekovcu ( jedna grupa). Obezbeđena je potrebna oprema kao i didaktička sredstva za boravak dece. Svakog dana se realizuje besplatan četvoročasovni boravak za decu. Takođe, realizuju se partnerske aktivnosti u cilju poboljšanja saradnje sa roditeljima.
Predškolska ustanova u saradnji sa partnerima unapređuje mogućnosti za razvoj i učenje dece iz ruralnih sredina i dece romske nacionalnosti putem:
– informisanja i edukacije roditelja o ostvarivanju prava na besplatne usluge PVO
– praćenja potreba roditelja i dece i mogućnosti upotrebe romskog jezika u okviru programa
U skladu sa vanrednim okolnostima unapređena je saradnja sa porodicom putem onlajn komunikacije i Vajber grupa. Na taj način radi se na približavanju roditeljima najboljih vaspitnih pristupa.
Stvaraju se uslovi za boravak dece koji će im omogućiti da prošire svoja iskustva kroz proces istraživanja i izgrađivanja, a ne isključivo putem linearnog usvajanja znanja .Vaspitači organizuju prostor koji odiše i odslikava atmosferu sa mogućnošću izbora igre u raznovrsnim prostornim celinama. Deca uče putem intrakcije sa socijalnom i fizičkom sredinom tako što neprestano menjaju i prilagođavaju svoja prethodna iskustva i saznanja. Ovaj pristup zasniva se na projektnom učenju u kojem učestvuju deca, vaspitači, porodica i drugi. Takva organizacija omogućava da deca budu sigurna i da se osećaju dobrodošlim i prihvaćenim.
Veliki doprinos realizaciji projektnih aktivnosti i održivosti programa daju svi navedeni akteri.