Učenici četvrtih razreda osnovne škole, uzrasta 10 godina, po prvi put će, u martu sledeće godine, učestvovati u međunarodnom istraživanju čitalačke pismenosti i razumevanju teksta – PIRLS, saopštilo je Ministarstvo prosvete.
PIRLS je međunarodna studija koja meri i upoređuje trendove razvoja čitalačke pismenosti učenika četvrtih razreda, uzrasta 10 godina i pruža zemljama učesnicama u istraživanju jedinstvenu priliku da prikupe međunarodno uporedive podatke o čitalačkim kompetencijama učenika u tom uzrastu.
Takođe, ovim testiranjem, države učesnice prikupljaju podatke o nivou podsticanja čitanja u školi i kod kuće, kao i relevantne informacije o kvalitetu nastave u školama.
Konferencija povodom ovog istraživanja, na kojoj je učestvovalo oko 190 istraživača i koordinatora iz preko 60 zemalja sveta, održana je u Beogradu.
Skup je otvorio ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević, koji je naglasio da se vrednost PIRLS 2021 istraživanja ne ogleda samo u poređenju postignuća učenika iz različitih zemalja i utvrđivanju našeg ranga na listi svetskih obrazovnih sistema, već i u mogućnosti da utvrdimo karakteristike našeg obrazovnog sistema.
Prema njegovim rečima, čitalačka pismenost je osnova svih drugih pismenosti – matematičke, prirodno-naučne, finansijske.
Nacionalni kooordinator istraživanja i direktor Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja Branislav Ranđelović naveo je da veoma važno to što su međunarodna istraživanja poverena tom Zavodu, kao referentnoj državnoj ustanovi koja se bavi osiguranjem kvaliteta u obrazovanju i kojoj je rad na ovakvim istraživanjima zakonom poveren posao.
Prema njegovim rečima, PIRLS se sprovodi u petogodišnjim ciklusima, a prvi ciklus je realizovan 2001. godine.
U okviru priprema za glavno testiranje, prema rečima Ranđelovića, tokom ovog meseca planirano je da se održi probno testiranje, ali samo u školama koje su izabrane primenom posebne tehnologije.
Izvor: zelenaucionica.com