5 efikasnih načina za promociju vašeg start up-a

O značaju marketinga za uspešnost poslovanja govori se mnogo. Međutim, koliko god da su marketinške kampanje bitne za velike kompanije i firme, mora se imati u vidu da su još važnije za start up-e. Izvesno je, ukoliko ljudi ne znaju za vaš start up i šta nudite, verovatno neće kupiti vaše proizvode ili usluge.

Kreiranje kampanje i pronalaženje efikasnih načina za promociju vašeg start up-a treba da bude jedan od prioriteta. Povećajte šanse za poslovni uspeh tako što ćete pametno proširiti vesti o biznisu koji ste pokrenuli. Predlažemo nekoliko korisnih marketinških strategija.

#1 Šaljite e-poruke kako biste privukli kupce

Email marketing je jedna od osnovnih i izuzetno efikasnih strategija za privlačenje kupaca. Kreirajte zajednicu potencijalnih klijenata koje ćete pretvoriti u verne kupce ovom jednostavnom i pristupačnom metodom. Upoznajte ljude sa politikom i asortimanom koji vaš start up nudi uz minimalne ili nikakve troškove. Potrebno je samo da stvorite bazu adresa na koje ćete slati mejlove i promovisati svoje proizvode ili usluge.

Ako imate web lokaciju za svoj start up, razmislite o tome da postavite obrazac za prijavu na newsletter. Jedna od alternativa je svakako da direktno pitate klijente za njihove e-mail adrese. Kod ove metode ipak, veoma je važno da osmislite kvalitetan i relevantan sadržaj od kog će vaša publika i potencijalni klijenti imati koristi. Dakle, pripremite neke korisne članke sa uputstvima, vodiče, video snimke, infografike i slično. Ako šaljete samo reklamne e-poruke, pretplatnici će verovatno odbiti da primaju vaš bilten.

#2 Pokrenite blog

Vođenje bloga je još jedna od marketinških metoda koje jednostavno nemaju “rok trajanja”, a u velikoj meri doprinose online vidljivosti brenda, odnosno start up-a. Sa blogom možete veoma dobro da pozicionirate svoj startup, a istovremeno privlačite organski saobraćaj pretrage na svoju web stranicu.

U čemu se ogleda tajna kreiranja efikasnog poslovnog bloga? Suština je u doslednosti i objavljivanju onog sadržaja koji vaša publika želi da čita. Kada je tekst čitan i vredan čitanja, i pretraživači će “nagraditi” dodatno vaš trud, tako što će vaš blog visoko rangirati. Ova pozicija opet privući će još više posetilaca, što znači da će sve više ljudi saznati o vašem start up-u.

#3 Delite sadržaj na društvenim mrežama

Savremeni kupci provode mnogo vremena na društvenim mrežama, zbog čega je i te kako korisno da ove kanale ugradite u marketinšku strategiju vašeg startapa. Kako prisustvo vašeg biznia na društvenim medijima bude raslo, više ljudi će ga videti i prepoznati. Štaviše, većina društvenih mreža, uključujući Facebook, Tvitter i Pinterest, omogućavaju vlasnicima firmi oglašavanje i tako još veću izloženost.

Primera radi, ako uložite u oglase na Fejsbuku, oni će se pojavljivati korisnicima u News Feed-u ili izdvojeno u desnoj koloni. Naravno, da biste povećali šanse za uspeh u marketingu na društvenim mrežama biće potrebno da uradite mnogo više od kreiranja naloga, tj. profila. Kao što je to slučaj sa e-mailom i blogom, i ovde je neophodno da postavljate postavljate zanimljiv, relevantan sadržaj koji korisnicima daje razlog da vas prate. A kada jednom privučete pratioce, trebalo bi da ih ohrabrite da ostanu tako što ćete odgovarati na njihova pitanja i komentare.

#4 Koristite oglašavanje u plaćenoj pretrazi (PPC)

Plaćena pretraga (PPC – pay-per-click) je jedna od popularnih strategija za oglašavanje za start up-e. Možete kupiti ciljani saobraćaj od pretraživača kao što su Google i Bing. Google Ads i Bing Ads su trenutno vodeće mreže za plaćenu pretragu, gde možete kreirati prilagođene oglase koristeći ključne reči relevantne za vaš start up.

Najprivlačnija karakteristika plaćene pretrage je njen model određivanja cena po kliku u kome se naplaćuje samo kada neko klikne na vaš oglas. Deset hiljada korisnika može da vidi vaš oglas, ali ako niko ne klikne, neće vam biti naplaćeno. Ako kreirate atraktivne i relevantne oglase, mnogo ljudi ih može videti, generisaćete mnogo klikova, a Google, tj. Bing će naplatiti samo klikove. Ovo u velikoj meri pojednostavljuje proces optimizacije vaših kampanja za plaćenu pretragu i osigurava veći povraćaj ulaganja (ROI).

#5 Budite sponzor nekog lokalnog događaja

Sponzorisanje nekog događaja u lokalnoj zajednici može biti od velike pomoći da što više potencijalnih klijenata primeti vaš start up. Ovakav vid saradnje je obostrano koristan, a može biti veoma efikasan u podsticanju prodaje ukoliko se uradi kako treba. Raspitajte se o predstojećim festivalima, sajmovima i utakmicama u svom gradu i potražite organizatore kako biste se dogovorili o sponzorstvu.

Naravno, postarajte se uvek da kao vlasnici start up-a sponzorište događaje koji su relevantni za poslovanje i proizvode/usluge koje nudite. Ukoliko plasirate mobilnu aplikaciju za zdravlje i blagostanje, pametno bi bilo da budete sponzor nekog sportskog takmičenja ili sajma zdrave ishrane. S druge strane, ako prodajete softver protiv virusa, možete sponzorisati neki sajam ili događaj posvećen IT-u.

Zauzvrat, moći ćete da promovišete svoje poslovanje tako što ćete postaviti banere, štandove i pripremiti flajere za deljenje na samom događaju. Možete poručiti reklamni materijal u štamparijama koje rade print na najrazličitijim predmetima. Pametno dizajnirani leci, brošure i katalozi mogu učiniti mnogo da vaš start up postane vidljiv u zajednici, posebno među ljudima koji nisu toliko prisutni online. Dakle, ovom tradicionalnom marketinškom metodom možete privući i onu publiku koja nije upoznata sa vašim “digitalnim promotivnim naporima”.

Zapravo, sve je više stručnjaka iz oblasti marketinga koji su saglasni oko toga da integracija metoda digitalnog i tradicionalnog marketinga daje najefikasnije rezultate. Prema tome, razmotrite sve raspoložive opcije, proučite svoj budžet i izdvojite određenu sumu novca da investirate u reklamne materijale. Štampana reklama nije korisna samo na događajima koje sponzorišete. Vizit karte, notesi, reklamne olovke i svi predmeti sa odštampanim logom i nazivom vašeg start up-a ozbiljni su i delotvorni promotivni detalji i na poslovnim sastancima, vebinarima i svakom susretu sa potencijalnim klijentima i saradnicima. Sa pripremljenim promo materijalima za poklon sasvim izvesno ćete ostaviti utisak profesionalaca koji ulivaju poverenje.

Na kraju, ključno je da uložite trud, vreme i deo finansijskih sredstava u marketing i tako ne prepustite konkurenciji tržišni udeo vašeg startapa sklizne konkurentima. Razmotrite ovih pet strategija za promovisanje vašeg poslovanja i ostvarivanje veće prodaje.

Fotografija: https://pixabay.com/photos/startup-start-up-start-up-4029671/

Check Also

I ove godine Miholjski susreti sela u Lebanu

I ove godine opština Lebane je kod Ministarstva za brigu o selu prošla na projektu …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *