Početna / DRUŠTVO / Hakovanje, krađa identiteta, ucene i iznude najčešći virtuelni problemi dece i omladine

Hakovanje, krađa identiteta, ucene i iznude najčešći virtuelni problemi dece i omladine

U doba pandemije korona virusa, deca i mladi svoje slobodno vreme provode pored računara, uglavnom na društvenim mrežama na kojima i vrebaju različiti vrste opasnosti.

Iz Nacionalnog kontakt centra za bezbednost dece na internetu ističu da se njima najčešće prijavljuju lažni profili na društvenim mrežama, hakovanje, problemi nastali prilikom igranja onlajn video igara, kao što su iznude novca, ucene, zatim, neprimerene fotografije, poruke na društvenim mrežama, najčešće na Instagramu, vređanje putem aplikacija za komunikaciju od strane vršnjaka.

„U prethodnih nekoliko meseci, više se prijavljuju slučajevi sa aplikacija kao što su Telonim, Telegram ili TikTok, a povećao se i broj prijava u vezi sa onlajn video igrama i platformama za video igre. Takođe, tokom vanrednog stanja pozivi su se često odnosili na zloupotrebu Gugl učionice, postavljanje neprimerenog sadržaja i komentara, zloupotreba podataka dece i neovlašćen pristup onlajn časovima od strane nepoznatih ljudi – ističe državna sekretark Tatjana Matić.

Ona se slaže da nove tehnologije nesumnjivo doprinose lakšem prevazilaženju opšte društvene krize izazvane pandemijom korona virusa, ali upozorava da najmlađi korisnici, kao najranjivija kategorija, ne smeju da budu prepušteni sami sebi u onlajn okruženju.

„Najvažnije je da roditelji budu potpuno upućeni u internet svet svog deteta, da budu svesni rizika onlajn kontakta i deljenja informacija iz privatnog života i da o tome razgovaraju sa svojom decom. Pored toga, potrebno je da nauče svoju decu da koriste sve mehanizme zaštite profila na društvenim mrežama i aplikacijama, da koriste jake lozinke i zatvorene/zaključane profile, i da razumeju da boravak deteta za računarom nije sam po sebi bezbedan, odnosno da deca mogu putem Interneta mogu biti ugrožena i mentalno i emotivno, ali i fizički. U tom smislu, Nacionalni kontakt centar za bezbednost dece na internetu svakako je adresa na koju se uvek mogu obratiti za podršku i pomoć – poručuje Matić.

 Roditelji da uče decu empatiji

Ana Mirković savetuje roditelje da kontinuirano budu posvećeni vaspitanju svoje dece i učenju pravim vrednostima, među kojima je i drugarstvo, empatija, podrška, pomoć slabijima, ugroženima i onima kojima je pomoć potrebna.

„Takođe, roditelji treba da uspostave i drže otvorenim kanal dvosmerne komunikacije sa svojom decom, to je način da saznaju mnogo o njihovom ponašanju na društvenim mrežama, ali i da budu oslonac i podrška onda kada dete primeti da se nasilje dešava, kada je samo žrtva nasilja i čak i onda kada, nesmotreno, ugrozi nečiju psihološku stabilnost vređanjem i ružnim rečima – navodi Mirković.

Tokom vanrednog stanja 1.778 poziva

Samo tokom trajanja vanrednog stanja u Srbiji Centar je primio 1.778 poziva, odnosno prijava, od kojih je Tužilaštvu za visokotehnološki kriminal i MUP-u upućeno osam predmeta koji u sebi sadrže krivična dela, a tiču se ugrožavanja i uznemiravanja maloletnih lica.

Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.

Pogledaj takodje

Privode se kraju radovi na putu Leskovac – Vlasotince

Radovi na rekonstrukciji puta od Leskovca ka Vlasotincu koji su započeti prethodne godine, privode se …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *