Okružni štab za vanredne situacije: Pooštrena kontrola primene mera Kriznog štaba, formiran tim za praćenje rada inspekcije

Slide Background
Build & Design
Build & Design
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

Okružni Štab za vanredne situacije, na današnjoj vanrednoj sednici, doneo je niz odluka i zaključaka kojima se utvrdjuju načini za kontrolu mera donetih u cilju sprečavanja širenja virusa kovid 19.

Već od sutra, inspekcijske službe, pre svega sanitarna, počinju intenzivni nadzor  nad ugostiteljskim objekatima, a prekršioci će trpeti najoštrije novčane i druge sankcije.

Načelnik Jablaničkog uravnog okruga Miloš Ćirić, vanrednu sednicu Štaba, zakazao je na osnovu dopisa premijerke Ane Brnabić i Odeljenja za sanitarno – inspekcijski nadzor Ministarstva zdravlja. Njime je zahtevano da se sve inspekcijske službe, a posebno sanitarna, uz, ukoliko je potrebno, asistenciju policije, maksimalno angažuju u kontroli poštovanja mera u ugostiteljskim objektima. To se posebno odnosi na radno vreme, broj gostiju i higijensko-tehničke uslove u objektima.

– Ugostiteljski objekti koji nemaju baštu neće raditi od 21,oo do šest sati narednog dana, a oni koji  je imaju, u zatvorenom rad moraju završiti u 21, a na otvorenom od 1 sat posle ponoći do 6 sati narednog dana. Prema odluci Republičkog kriznog štaba, i u zatvorenom i na otvorenom, nije dozvoljeno okupljanje više od 3o osoba, s tim da distanca izmedju njih bude najmanje 1,5 metar, odnosno da se za svako lice obezbedi prostor od 4 kvadratna metra.

To znači da, na primer, svadbena svečanost ne može biti organizovana sa više od 30 ljudi, uključujući muzičare, fotografa, kamermana. Ako je za svako lice neophodno obezbediti 4 kvadratna metra, jasno je da prostor u kome se održava takva proslava ne sme biti manji od 120 kvadrata, a ukoliko  je u pitanju sala, svečanost mora biti završena do 21 sat.

– Obaveštavam vlasnike ugostiteljskih objekata da će sanitarna inspekcija, u saradnji sa lokalnim inspekcijama i policijom po potrebi, vršiti redovni i vanredni nadzor sa pojačanim merama.  U ponedeljak ću održati sastanak sa načelnicima inspekcija iz grada Leskovca i pet opština u okrugu, a u utorak pozivamo ugostitelje da ih upoznamo sa planovima kontrola i ukažemo im na obaveze. Inspektori imaju ovlašćenja da  na licu mesta izriču kazne, a preporuka je da one budu maksimalne- i do pola miliona dinara.

Na današnjoj sednici Štaba za vanredne situacije, doneta je odluka o formiranju Stručno-opetarivnog tima, zaduženog da organizuje, prati i kontroliše rad inspektora na terenu tokom važenja preporučenih mera. Timove će činiti  jedan sanitarni i jedan komunalni inspektor i po potrebi policijski službenik. Oni će svakodnevno komandanta Štaba za vanredne situacije obaveštavati o uočenim nepravilnostima i preduzetim merama. Tokom vikendsa najviše kontrola će biti u Leskovcu i Vlasotincu, u kojima ima najviše ugostiteljskih objekata.

S. Ć.

Check Also

Grad isplatio subvencije za boravak dece u privatnim vrtićima

Danas je iz budžeta grada iplaćena suma od 9.106.628 dinara za boravak dece u privatnim …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *