Od preko 2.100 pružnih prelaza u Srbiji, gotovo 80% nije opremljeno sistemom za upozorenje i zaštitu

U periodu od 2017. do 2019. na pružnim prelazima u Srbiji desilo se 155 nesreća, u kojima je život izgubilo 24-oro ljudi, a teže povređeno 59. Upravljači prugom i putevima, nisu preduzeli sve što je neophodno da bi se zaštitili učesnici u saobraćaju, ocenila je u izveštaju Državna revizorska institucija

Od 2.114 pružnih prelaza u Srbiji, 78% nije opremljeno sistemom za upozorenje i zaštitu, koji se aktivira u slučaju kada za korisnika nije bezbedno da prelazi preko pruge. To je jedan od razloga velikog broja saobraćajnih nesreća, kojih je, u periodu od 2017. do 2019. godine bilo 155. U njima su smrtsno stradala 24 lica, a 59 je teže povređeno. Upravljač železničkom infrastrukturom, odabir pružnih prelaza planiranih za opremanje savremenim osiguranjem, nije zasnovao na prethodno izvršenoj proceni rizika, konstatovao je Državni revizor.

U izveštaju dalje stoji da na više od polovine pružnih prelaza sa savremenim kolovoznim zastorom nisu postavljeni semafori, dok se saobraćajni znak ”Stop” postavlja neujednačeno i bez jasno definisanih kriterijuma. Više od 75%pružnih prelaza, nalazi se na razmaku manjem od 2.000 metara, što je moguće samo u izuzetnim slučajevima, a po odobrenju nadležnog ministarstva.

Tokom 2019. godine, podignut je nivo osiguranja na devet, iako je trebalo на више од 60 prelaza. Inspekcijskim nadzorom, utvrđeno je i da na 45% pregledanih pružnih prelaza na državnim putevima, nije postavljena adekvatna saobraćajna signalizacija. Nije ostvarena ni odgovarajuća koordinacija između nadležnih subjekata, jer oko 20% upravljača puta, odnosno lokalnih samouprava, za 285 pružnih prelaza, nije zaključilo ugovor o održavanju istih.

Zato je Državna revizorska institucija, u Izveštaju, između ostalog, naložla:

-Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture da precizira normativni okvir, kojim se uređuje oblast pružnih prelaza, kako upravljači infrastrukturom i lokalne samouprave ne bi različito tumačili uredbe;

-Infrastrukturi železnica Srbije da podnese obrazloženi zahtev za ukidanje nepropisno postavljenih pružnih prelaza, a

-JP Putevi Srbije da postavi propisanu saobraćajnu signalizaciju na svim pružnim prelazima na ukrštaju sa državnim putevima i otkloni nedostatke utvrđene u postupku inspekcijskog nadzora.

Check Also

U DK Grdelica održan turnir u stonom tenisu

U Domu kulture u Grdelici održan je turnir u stonom tenisu. Turnir je otvorio direktor …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *