Leskovčani voze automobile stare 20 godina

Ko vozi najstarije automobile u Srbiji: Prosečno vozilo u Leskovcu ima više od 20 godina, u Novom Sadu 16, a na crnoj listi je 6 gradova.

Praktično, samo u ovoj godini u Srbiju je ušlo i prvi put registrovano tačno 115.000 polovnih automobila. Od toga je čak 44 odsto odnosno 50.600 vozila imalo Euro 3 motor i bilo starije od 14 godina, pokazuju podaci kompanije “Cube Team”, koja je i zvanični partner Srpske Asocijacije uvoznika vozila i delova. Što se tiče modela prednjačili su Opel (Astra i Korsa), zatim Volksvagen (Golf i Pasat) i Pežo.

S druge strane, posmatrajući starost vozila po regionima, nekoliko gradova u centralnoj, istočnoj i južnoj Srbji nalaze se na “crnoj listi”. Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, najstarija vozila (20,7 godina u proseku) voze građani u Prokuplju i Leskovcu. Odmah do njih, su građani Pirota, Vranja i Zaječara.

Najmlađa vozila u proseku istovremeno voze Beograđani (13,3 godine). Ostatak Srbije je u crvenoj zoni gde su vozila u proseku stara od 16,1 godinu do 19,8 godina. Što se tiče prestonice, poznavalac auto inudstrije kaže da prosek vuku kompanije koje najčešće kupuju nova vozila.

Komentarišući podatak da je u ovoj godini u Srbiju uvezeno 50.600 polovnih vozila starijih od 14 godina Milan Belin iz Asocijacije uvoznika vozila i delova kaže da je statistika poražavajuća.

“Postajemo groblje krševa. To su vozila koja više nemaju ni vrednost niti bi smela da se voze. Posebno je pitanje koliko ti automobili zagađuju okolinu ako se ima u vidu da vlasnici većine tih vozila vade katalizatore čija je popravka skupa. Kada se tome doda koliko ljudi umire od zagađenja vazduha odnosno koliko košta njihovo lečenje nema ni ekološkog ni ekonomskog opravdanja za takav uvoz – objašnjava Belin.

Kako kaže, Asocijacija uvoznika vozila i delova već godinama razgovara o ovom problemu i sa ministarstvom i sa ministrom zaštite životne sredine i da će imati još sastanaka.  

“Mi smo predlagali da se taksama na emisiju ugljendioksida spreči uvoz starijih polovnih vozila. Pa ako neko stvarno želi da vozi takve automobile da dodatno plati taksu. To smo predlagali zato što su iz Evropske unije stizali signali da se ne sme ograničavati slobodno tržište. Međutim, od kada je i Crna Gora zabranila uvoz vozila sa Euro 3 motorima ne postoji nikakva prepreka ni mi da to uradimo – naglašava Belin.

Kada Srbija zabrani uvoz polovnjaka sa Euro 3 motorom, građani će automobil koji danas košta oko 3.000 evra plaćati najmanje 500 evra više, a najstariji auto koji će biti moguće uvesti u našu zemlju, imaće 14 godina.

Umesto automobila proizvedenih od 2000. do 2005. godine, novom merom, praktično bi bio moguć uvoz polovnih automobila sa standardom Euro 4, a čija je proizvodnja počela u junu 2005.

Izvor: AutoBlog

Check Also

Koncertna dvorana u Domu Vojske uskoro realnost

U Koncertnoj dvorani, koja će se smestiti u renoviranom Domu Vojske u Leskovcu, očekuje se …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *